ماهاراشترا برای آزمایش 28 کشور پرخطر بازگشتی

ماهاراشترا برای آزمایش 28 کشور پرخطر برای Omicron

نمونه سواب 28 نفر برای تعیین توالی ژنوم ارسال شده است. (نمایندگی)

بمبئی:

راجش تاپ، وزیر بهداشت ماهاراشترا، روز جمعه گفت که نمونه‌های سواب 28 نفر که ماه گذشته از کشورهای پرخطر به ایالت بازگشتند و نه نفر از آنها قبلاً آزمایش کووید-19 مثبت داشتند، در میان نگرانی‌ها در مورد Omicron جدید برای توالی‌یابی ژنوم ارسال شده است. نوع ویروس

آقای تاپ این اطلاعات را در حین گفتگو با خبرنگاران در محله زادگاهش جلنا ارائه کرد.

مسافران بین‌المللی که از کشورهای پرخطر وارد بمبئی شده‌اند شناسایی شده‌اند و نمونه سواب 28 نفر از این افراد برای تعیین توالی ژنوم ارسال شده است. از این تعداد، 9 نفر قبلاً تست COVID-19 مثبت شده‌اند. با این حال، ما در حال بررسی هستیم. هنوز مشخص نیست که آیا آنها نسخه جدید Omicron را حمل می کنند یا خیر.”

وی افزود: ما انتظار داریم تا دو روز دیگر گزارش توالی ژنوم آنها را دریافت کنیم و در صورتی که هر یک از آنها آلوده به نوع جدید تشخیص داده شود، اقدامات بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه بین 10 تا 30 نوامبر 2868 نفر از کشورهای مختلف به این ایالت بازگشته اند، گفت: دولت ایالتی تاکنون 485 نفر از آنها را آزمایش کرده و تست کووید 19 9 نفر از آنها مثبت بوده است.

به گفته یک مقام مسئول، اداره بهداشت ایالتی به کارکنان دستور داده است تا مسافران بین المللی را که تست عفونت آنها مثبت شده است، ایزوله کنند.

این مقام وزارت بهداشت گفت: “ما در تلاش هستیم تا آنها را از سایر بیماران COVID-19 دور نگه داریم زیرا اطلاعات کمی در مورد نوع جدید و تأثیر آن بر زندگی ما وجود دارد.”

اولین موارد واریانت Omicron در هند در دو فرد در کارناتاکا تایید شده است.

ماهاراشترا روز پنجشنبه قوانین سفر هوایی خود را اصلاح کرد و قرنطینه نهادی هفت روزه را برای مسافران تنها از سه کشور پرخطر – آفریقای جنوبی، بوتسوانا و زیمبابوه اجباری کرد.

پیش از این، دستور دولت ایالتی در 30 نوامبر قرنطینه سازمانی را برای مسافرانی که از همه کشورهای «در معرض خطر» در فهرست دولت مرکزی وارد می‌شوند با توجه به نگرانی‌های جهانی در مورد نوع Omicron ویروس کرونا اجباری کرده بود.

سویه Omicron که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان “نوعی نگران کننده” طبقه بندی شده است.