ماسک مدعی است 100 میلیون دلار به اوکراین کمک کرده است – RT World News

رئیس SpaceX بر معرفی سیستم مخابراتی Starlink در اوکراین در سال گذشته نظارت داشت.

ایلان ماسک در جریان مشاجره روز یکشنبه در شبکه های اجتماعی با نویسنده آمریکایی استیون کینگ ادعا کرد که ۱۰۰ میلیون دلار برای حمایت از کیف در درگیری با مسکو اهدا کرده است. سال گذشته، مدیرعامل اسپیس ایکس، تسلا و توییتر بر معرفی سیستم مخابراتی Starlink در اوکراین نظارت داشت.

من 100 میلیون دلار به اوکراین کمک کرده ام، شما چقدر کمک کرده اید؟ پس از اینکه نویسنده پیشنهاد کرد که میلیاردر باید بخشی از درآمد حاصل از مدل جدید تأیید پولی پلتفرم رسانه اجتماعی را به کیف اهدا کند، ماسک در توییتی از کینگ درخواست کرد.

ماسک همچنین پیام ماه اکتبر میخائیل فدروف، وزیر فناوری اوکراین را بازنشر کرد که در آن از مدیرعامل اسپیس ایکس به دلیل ارائه شبکه ماهواره ای Starlink این شرکت به اوکراین تشکر کرد. “بسیار مهم است.”

مالک توییتر همچنین خاطرنشان کرد که اسپیس ایکس بودجه وزارت دفاع ایالات متحده برای کمک به پرداخت هزینه های عملیاتی سیستم را رد کرده است – که به گفته او در سال گذشته تا پایان سال 2022 به 100 میلیون دلار خواهد رسید.


استارشیپ ایلان ماسک در پرواز آزمایشی منفجر شد

بلافاصله پس از آغاز درگیری در سال گذشته، ماسک استارلینک را – مجموعه ماهواره‌هایی در مدار پایین زمین که دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کند – پس از درخواست فدروف در اوکراین در دسترس قرار داد. این شبکه ارتباطی توسط کی‌یف برای نظارت بر تحرکات نیروها و سایر روش‌های جمع‌آوری اطلاعات نظامی مستقر شد، به‌ویژه زیرا زیرساخت‌های اینترنتی از قبل موجود اوکراین به طور منظم غیرقابل استفاده بودند.

با این حال، در ماه فوریه، کی‌یف پس از اینکه ماسک و اسپیس ایکس محدودیت‌هایی را برای استفاده از Starlink در اوکراین اعمال کردند، در میان گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از این فناوری برای استفاده از پهپادها، با عصبانیت واکنش نشان داد. میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولادیمیر زلنسکی، در آن زمان استدلال کرد که اسپیس ایکس باید تصمیم بگیرد که آیا “در طرف حق آزادی.”

گوین شاتول، مدیر عامل اسپیس ایکس، در یک کنفرانس خبری در ایالات متحده در فوریه گذشته گفت که این سیستم برای استفاده در اوکراین در نظر گرفته نشده است. “اهداف توهین آمیز” و این بود “هرگز، هرگز قرار نیست به سلاح تبدیل شود.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: