رئیس جمهور فرانسه درباره اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی

او از ابتدای سال کم حرف بود و نخست وزیر خود را به عنوان چهره اصلاحات رها کرد.

پاریس:

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه درباره روی کار آمدن مارین لوپن، رهبر راست افراطی هشدار داد، زیرا او پیشنهاد می‌کرد که باید بیشتر در فروش اصلاحات حقوق بازنشستگی نامحبوب خود به کشور دخالت می‌کرد.
در صحبت با روزنامه Le Parisien، این مرد 45 ساله به دیگران در سراسر طیف سیاسی فرانسه پیوست و در مورد اینکه لوپن ضد مهاجرت در موقعیتی قرار دارد که در انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال 2027 قدرت را در دست بگیرد، هشدار داد.

او به عنوان بزرگترین برنده سیاسی آشفتگی فعلی در فرانسه ناشی از تصمیم ماکرون برای افزایش سن بازنشستگی، که جرقه سه ماه اعتراض و اعتصاب و همچنین ترس از سلامت دموکراسی فرانسه را برانگیخته است، دیده می شود.

مکرون به این روزنامه گفت: «اگر ما نتوانیم به چالش های کشور پاسخ دهیم و عادت به دروغ گفتن یا انکار واقعیت را ایجاد کنیم، مارین لوپن به قدرت خواهد رسید».

او پس از تحمیل قانون بازنشستگی از طریق مجلس سفلی پارلمان بدون رأی گیری با استفاده از قدرت بحث برانگیز قانون اساسی، با طوفان انتقادات مواجه شده است.

بر اساس نظرسنجی‌ها، افزایش سن بازنشستگی از 62 سال به 64 سال با مخالفت دو سوم رأی‌دهندگان مواجه است و به نظر نمی‌رسد پیش از اجرای ماده 49.3 قانون اساسی توسط دولت مکرون، اکثریت پارلمان را داشته باشد.

ماکرون از ابتدای سال جاری میلادی به این سمت پایین رفته است و الیزابت بورن نخست وزیر را به عنوان چهره اصلاحات معرفی کرده است.

مکرون افزود: «شاید اشتباه این بود که به اندازه کافی حضور نداشتم که بتوانم به اصلاحات جوهری بدهم و خودم آن را انجام دهم.

پس از امضای قانون در اوایل ماه جاری، ماکرون هفته گذشته برای دیدار با رای دهندگان در شرق و جنوب فرانسه راهی جاده شد، جایی که او با صدای بلند هو و هک شد.

تظاهرکنندگان خشمگین او و وزیرانش را تعقیب کردند و در طول هفته به ظروف قابلمه کوبیدند، این یک تکنیک قدیمی اعتراض فرانسوی است که در حال افزایش است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)