بلاوال بوتو شورش های دستگیری عمران خان را محکوم کرد

بلاول بوتو گفت: «هیچ نهادی اجازه نخواهد داشت به نیروی ببر حزب تبدیل شود».

اسلام آباد:

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان، دیروز با اظهار نظر در مورد موارد خشونت و خرابکاری در اعتراضات که پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان جرقه زد، حزب خود را “تروریست های سیاسی” خواند و پرسید که چگونه می توان با تحریک انصاف پاکستان گفت و گو کرد. (PTI)، دان گزارش داد.

ما همیشه از مذاکرات حمایت کرده و حتی متحدان خود را برای آن متقاعد کرده ایم 1684031492چگونه می توانیم با تروریست ها مذاکره کنیم؟ ما فقط می توانیم با کسانی گفتگو کنیم که تروریسم را محکوم می کنند و خود را از این تروریست های سیاسی جدا می کنند.”

آقای بوتو همچنین از قوه قضاییه به دلیل “سیاسی شدن بیش از حد نیاز” انتقاد کرد.

در یک گردهمایی – که در آن او همچنین از وثیقه ای که در چندین پرونده به عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف اعطا شده بود، انتقاد کرد – گفت: “وقتی ما دموکراسی را احیا می کنیم، قوه قضاییه بیش از آنچه لازم است سیاسی می شود. و وقتی دیکتاتوری وجود دارد، سکوت می کنند. اکنون یک بار دیگر، قوه قضاییه ما بیش از حد نیاز سیاسی شده است.»

وی از قوه قضائیه خواست که «در سیاست دخالت نکند» و گفت: «هیچ نهادی اجازه نخواهد داشت که به نیروی ببر حزب تبدیل شود».

این امر پس از آن صورت می گیرد که رعنا صنع الله، وزیر داخله، پیشتر گفته بود که پس از تظاهرات خشونت آمیز سه روزه که پس از دستگیری عمران خان، رئیس حزب در پاکستان آغاز شد، هیچ گزینه دیگری جز تحریم تحریک انصاف پاکستان (PTI) وجود ندارد. جئو نیوز گزارش داد که پرونده القادر تراست.

موضع گیری در برابر گروه های مسلح مهم است. هیچ گزینه ای جز تحریم این حزب وجود ندارد. [PTI]وزیر کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد گفت.

آقای صنع الله گفت که تنها هدف رئیس حزب تحریک انصاف گسترش هرج و مرج و هرج و مرج در کشور است.

به گزارش ژئو نیوز، او همچنین کارگران و حامیان حزب تحت رهبری خان را مسئول آسیب رساندن به اموال عمومی و یورش به تاسیسات نظامی در سراسر کشور در جریان اعتراضات خشونت آمیز سراسر کشور دانست.

«دولت این «باندها» را به کتاب خواهد آورد [miscreants] وی افزود: از طریق دوربین های مداربسته شناسایی و یک به یک جمع می شود.

در همین حال، مولانا فضل الرحمن، رئیس جنبش دموکراتیک پاکستان از مردم، از جمله وکلای دادگستری خواسته است تا روز دوشنبه برای ثبت «اعتراض مسالمت آمیز» به بیرون دادگاه عالی در اسلام آباد برسند.

وی در یک پیام ویدئویی گفت که کاروان ها باید تا ساعت 9 صبح به خیابان مشروطه برای تظاهرات علیه دادگاه عالی برسند.

همانطور که دادگاه عالی یا شعبه سه نفره آن و تحت تأثیر آن قضات دادگاه عالی از یک جنایتکار حمایت کرده است، ما معتقدیم که باید از نهادهای کشور محافظت کنیم و آنچه در آنها وجود دارد اصلاح کنیم.»

علاوه بر این، عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، چند روز پس از درگیری میان پیروانش و نیروهای امنیتی که با دستگیری وی آغاز شد، از حامیان خود خواست تا تظاهرات سراسری در محله برگزار کنند.

او در آدرسی که در یوتیوب پخش شد گفت: “آزادی به راحتی به دست نمی آید. باید آن را قاپید. باید برای آن فداکاری کنید.”

او از هوادارانش خواست تا روز یکشنبه “در انتهای خیابان ها و روستاهای شما” در سراسر کشور تظاهرات برگزار کنند و از بازگشت به مبارزات انتخاباتی در روز چهارشنبه برای انتخابات فوری خبر داد.

وی در پیامی ویژه به زنان پاکستانی از آنان خواست که مخالفت خود را با دولت فعلی شهباز شریف نشان دهند.

«فردا ساعت 5:30 بعدازظهر – و به ویژه زنان را خطاب می‌کنم، زیرا در خانه‌هایمان انقلاب می‌بینم – باید با یک پلاکارد دست‌نویس که روی آن «حقیقی آزادی» (آزادی واقعی) و «آیین بچه‌او» نوشته شده است بیرون بروید. عمران خان گفت: فقط یک ساعت، از ساعت 5:30 تا 6:30 بعدازظهر، با این پلاکاردها بیرون از خانه خود بایستید.