مارک میدوز دستیار دونالد ترامپ به دلیل سرپیچی از تحقیقات ضد شورش کنگره بازداشت شد

دستیار ارشد دونالد ترامپ به دلیل سرپیچی از تحقیقات شورش در کنگره محکوم شد

قانونگذاران آمریکایی به پیشنهاد اتهامات توهین آمیز علیه مارک میدوز دستیار دونالد ترامپ رأی دادند. (فایل)

واشنگتن:

قانونگذاران ایالات متحده روز سه شنبه رای دادند تا اتهامات توهین آمیز جنایی را علیه مارک میدوز، دستیار ارشد سابق دونالد ترامپ به دلیل امتناع از شهادت دادن در مقابل هیئت کنگره که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره تحقیق می کند، پیشنهاد کنند.

توبیخ مجلس نمایندگان، این نماینده سابق کنگره فوق محافظه‌کار را یک قدم نزدیک‌تر می‌کند تا تبدیل به اولین رئیس کارکنان کاخ سفید شود که پس از ترک این سمت از زمان رسوایی واترگیت، HR Haldeman در حدود 50 سال پیش، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه پیش از رای گیری در بیانیه ای گفت: “ما به مارک میدوز هر فرصتی برای همکاری داده ایم. او این وضعیت را بر سر خود آورده است.” Meadows را تحقیر کنید.

این هیئت در حال بررسی تلاش های ترامپ برای لغو شکستش در انتخابات نوامبر 2020 در آستانه شورش کنگره – و همچنین کمک هایی است که او از میدوز و دیگران دریافت کرد.

میدوز که به مدت هفت سال در مجلس نمایندگان خدمت کرده بود و قبل از اینکه در سال 2020 به تیم ترامپ برود، از احضاریه ای که او را ملزم به شهادت می کرد، سرپیچی کرد و به ادعای “امتیاز اجرایی” رئیس جمهور سابق جمهوری خواه اشاره کرد.

این دفاع که از نظر تئوری فقط در اختیار روسای جمهور مستقری است که به دنبال مخفی نگه داشتن گفتگوهای حساس با دستیاران هستند، قبلاً توسط دادگاه تجدیدنظر فدرال رد شده است.

کمیته منتخب 9 نفره که روز دوشنبه به پیشبرد پرونده تحقیر رای داد، می‌گوید که به دنبال پاسخ در مورد پیام‌های متنی و سایر ارتباطاتی است که میدوز قبلاً اذعان کرده است که دارای امتیاز نیستند.

بازرسان می گویند که میدوز از هر گونه حقی برای امتناع از شهادت در هر موردی چشم پوشی کرده است، زیرا او در حال تبلیغ خاطرات جدیدی است که شامل گزارش های مفصل 6 ژانویه و گفتگوهایش با ترامپ است.

او همچنین بارها در مورد این حمله در برنامه های پربیننده فاکس نیوز صحبت کرده است.

‘سستی در انجام وظیفه’

در جلسه استماع روز دوشنبه، چنی پیام‌های دیوانه‌واری را که در جریان حمله سه مجری فاکس نیوز و همچنین مقامات دولت، قانون‌گذاران و پسر رئیس‌جمهور، دونالد ترامپ جونیور به میدوز ارسال شده بود، خواند.

هر یک از میدوز – اما ناموفق – التماس کردند تا ترامپ را وادار کند که حامیانش را کنار بگذارد و خشونت را متوقف کند.

ترامپ جونیور به میدوز گفت: “ما به یک آدرس دفتر بیضی نیاز داریم. او اکنون باید رهبری کند. این موضوع خیلی فراتر رفته و از کنترل خارج شده است.”

این پیام‌ها به وضوح نشان می‌دهد که بر خلاف تلاش‌های آنها از 6 ژانویه برای کم‌اهمیت جلوه دادن این حمله، اعضای حلقه داخلی رئیس‌جمهور سابق از خشونت در آن زمان وحشت کرده‌اند.

ناامیدکننده و متأسفانه جای تعجب نیست که برخی از همان افرادی که مایل به هشدار، محکومیت و ابراز وحشت نسبت به آنچه در 6 ژانویه در خلوت اتفاق افتاد، کاملاً سکوت کردند… جن ساکی، سخنگوی جو بایدن به خبرنگاران گفت.

چنی این متون را به عنوان شاهدی بر «سرکشی عالی ترامپ از انجام وظیفه» طی سه ساعت انفعال در جریان حمله توصیف کرد، زمانی که هزاران نفر از حامیان وی به ساختمان کنگره هجوم بردند تا از تایید پیروزی بایدن در انتخابات جلوگیری کنند.

دادستان کل دموکرات پایتخت ایالات متحده، در نشانه ای دیگر از تشدید تورم بر چهره های متهم به دست داشتن در حمله به کاپیتول، روز سه شنبه گفت که از پسران مغرور و نگهبانان سوگند شکایت کرده و گروه های راست افراطی را مسئول خشونت می داند.

با این حال، پرونده Meadows یک موضوع فدرال است و این مرد 62 ساله بومی فلوریدا باید تا زمانی که وزارت دادگستری تصمیم بگیرد که آیا دادستان ها ارجاع مجلس نمایندگان را انجام خواهند داد، عرق کند.

این وزارتخانه، استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید را به توهین جنایتکارانه به کنگره کمتر از یک ماه پس از رأی مجلس به ارجاع او متهم کرد.

تصمیم میدوز ممکن است نسبت به مورد بنن، که در زمان شورش برای دولت ترامپ کار نمی‌کرد، ساده‌تر باشد.

جورج ترویلیگر وکیل میدوز در بیانیه‌ای گفت که امتناع موکلش از همکاری به منزله عدم همکاری نیست، بلکه تلاشی برای «احترام» به ادعاهای رد شده ترامپ است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)