تعداد بستری شدن در بیمارستان کووید-19 در نیویورک 70 درصد در هفته افزایش یافت

تعداد بستری‌های کووید در نیویورک طی هفته‌ها 70 درصد افزایش یافت

نیویورک یکی از واکسینه‌ترین ایالت‌های ایالات متحده است.

تعداد بستری‌های کووید-19 در نیویورک از زمان تعطیلات شکرگزاری ایالات متحده تا 70 درصد افزایش یافته است و مقامات و مشاغل را به ارزیابی مجدد سیاست‌های خود در تلاش برای کاهش موج ویروسی زمستانی و شروع نوع جدید omicron رساند.

فرماندار کتی هوچول روز سه شنبه گفت که افزایش بستری شدن در بیمارستان در سراسر ایالت – همراه با جهش 58 درصدی موارد به ازای هر 100,000 نفر در همان دوره – انگیزه ای برای دستور العمل جدید ماسک داخلی در سراسر ایالت برای مشاغل بدون نیاز به واکسن بود. در حالی که در اوایل ماه جاری موارد و موارد بستری در بیمارستان بیشتر در مناطق شمالی نیویورک افزایش یافته بود، سطوح روند افزایشی اکنون در سراسر ایالت وجود دارد.

هوچول گفت که نوع omicron مستقیماً در تصمیم او برای صدور ماسک نقشی نداشته است، اما این یک منطقه نگران کننده است. این ایالت 38 مورد میکرون را شناسایی کرده است و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفت که این نوع در حال حاضر 3٪ از کل موارد توالی شده در ایالات متحده را تشکیل می دهد که از 0.1٪ در اوایل دسامبر افزایش یافته است.

هوچول روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در شهر نیویورک گفت: «اگر کمی ناامید به نظر می‌رسم، شاید هستم. علی‌رغم اینکه می‌خواهیم این موضوع را پشت سر بگذاریم، هنوز کاملاً به آنجا نرسیده‌ایم.»

تاثیر تجاری

یک الزام واکسن برای همه کارفرمایان بخش خصوصی در شهر نیویورک نیز از 27 دسامبر اجرایی می شود.

تغییر تمرکز شهر به مشاغل خصوصی پس از کمپین‌های موفق واکسن با هدف قرار دادن کارمندان بخش دولتی صورت می‌گیرد که منجر به واکسینه شدن نیروی کار عمومی و چالش‌های قانونی متعدد توسط شهر و ایالت شد. روز دوشنبه، دادگاه عالی ایالات متحده دستور واکسن کارکنان مراقبت های بهداشتی را به اجرا گذاشت.

ot5o4ls

فرماندار کتی هوچول روز سه شنبه گفت که افزایش تعداد بستری شدن در بیمارستان در سراسر ایالت انگیزه ای برای دستور العمل جدید ماسک سرپوشیده در سراسر ایالت برای مشاغل بدون نیاز به واکسن است.

جدیدترین دستور ماسک نیویورک باعث شد برخی از کارفرمایان بزرگ سیاست های واکسن خود را تغییر دهند.

روز سه‌شنبه، JPMorgan Chase & Co یادداشتی را برای کارمندان ارسال کرد که در آن به افراد واکسینه نشده دستور داد که به عنوان بخشی از دستور جدید واکسن برای ورود به مقر این شرکت در نیویورک و هشت ساختمان اداری دیگر در خانه بمانند. برخلاف Goldman Sachs Group Inc. و Morgan Stanley که فقط به کارکنان واکسینه شده اجازه می‌دهد از ساختمان‌های خود کار کنند، JPMorgan قبلاً به کارکنان غیر واکسینه‌شده اجازه می‌داد در صورتی که هفته‌ای دو بار آزمایش می‌شدند وارد شوند.

این بانک در یک یادداشت داخلی که توسط بلومبرگ نیوز دیده شده است، گفت: ما این گام را انجام می دهیم زیرا نرخ بسیار بالایی از واکسیناسیون در بین کارمندان خود داریم. “با نرخ های بسیار بالای 90٪، به نظر می رسد ناعادلانه است که کارکنان واکسینه شده خود را ملزم به پوشیدن ماسک در تمام طول روز پشت میز خود کنیم و این گامی است که پیشرفت ما را به سمت عادی شدن تجارت کاهش می دهد.”

هوچول گفت که او این دستور را در 15 ژانویه مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد و از کسب و کارها خواست تا از آن پیروی کنند.

او گفت: “من می دانم که این برای مشاغل آسان نیست.” “هدف من از این ماسک یا دستور واکس این بوده است که شما را باز نگه دارم، درهایتان را باز نگه دارم، تا بتوانید به کاری که هر روز انجام می دهید ادامه دهید. شما بخش مهمی از اقتصاد ما هستید.”

فشار واکسن

هوچول همچنین گفت که ایالت در حال نصب پنجره‌های بازشو واکسیناسیون تعطیلات در کلیساها، مراکز خرید و سایر مکان‌های محبوب است تا نرخ واکسیناسیون این ایالت را افزایش دهد. این ایالت همچنین در تلاش است تا نرخ 70 درصدی کمک به ساکنان خانه های سالمندان را افزایش دهد.

بر اساس گزارش ردیاب واکسن بلومبرگ، نیویورک در میان ایالت های واکسینه شده در ایالات متحده قرار دارد، با 70.5 درصد از افراد کاملاً واکسینه شده در مقایسه با میانگین ایالات متحده 60.9 درصد.

هوچول گفت، با این حال، بستری شدن در بیمارستان در میان افرادی متمرکز است که هنوز هر دو واکسن را دریافت نکرده‌اند.

بر اساس داده‌های ایالتی تا 29 نوامبر، 179502 مورد تأیید شده آزمایشگاهی در میان افراد کاملاً واکسینه شده یا 1.4 درصد از جمعیت افراد 12 ساله و بالاتر واکسینه شده وجود داشته است. افراد، یا 0.09 درصد از جمعیت افراد 12 سال و بالاتر واکسینه شده کامل.

نرخ روزانه بستری شدن در بیمارستان در نیویورک در بین افراد کاملاً واکسینه شده در هفته شروع شده از 15 نوامبر 0.8 در هر 100000 نفر بود، در حالی که طبق آخرین داده های ایالتی، در همان دوره زمانی 8.75 در هر 100000 در بین افراد واکسینه نشده بود.

هوچول گفت: «این یک بحران برای افراد واکسینه نشده است.