لهستان وجوه سفارت و ماموریت تجاری روسیه را مصادره می کند – RT World News

نماینده مسکو این اقدام را “نقض فاحش” کنوانسیون وین خوانده است

سرگئی آندریف، سفیر لهستان روز چهارشنبه فاش کرد که تمام پول موجود در حساب های سفارت و دفتر تجاری روسیه در ورشو توسط دادستانی لهستان ضبط شده است.

ما اطلاعیه ای از دادستانی دریافت کردیم مبنی بر اینکه وجوه از حساب های بانک Santander سفارت و نمایندگی تجاری به حساب های دادستانی واریز شده است. آندریف به ریانووستی گفت.

سپس بانک سانتاندر به سفارت اطلاع داد که دارد “قطع همکاری” آندریف افزود: با دولت روسیه و بسته شدن حساب ها. وجود داشت “مقدار قابل توجه” به گفته این دیپلمات، دلار آمریکا و زلوتی لهستان در هر دو حساب وجود دارد.

آندریف این حادثه را نامید “نقض آشکار کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک” معاهده 1961 حاکم بر حقوق و مسئولیت های دیپلمات ها.


لهستان به دنبال درگیری

مقامات لهستان قبلاً حساب سفارت را مسدود کرده بودند و به این دلیل مشکوک بودند که ممکن است در آن دخالت داشته باشد “پولشویی یا تروریسم.” هنگامی که این امر مانع از پرداخت اجاره سفارت برای یک مرکز تفریحی در نزدیکی ورشو شد، مقامات لهستانی اجاره نامه را فسخ کردند و در نوامبر 2022 ملک را توقیف کردند.

ملک دیگری، یک خانه مسکونی در خیابان سوبیسکی 100، در بهار گذشته توقیف شد. رافال ترزاسکوفسکی، شهردار ورشو، در آن زمان گفت که باید به پناهندگان اوکراینی تحویل داده شود. وزارت خارجه لهستان گفت که این ساختمان بوده است “مالکیت غیرقانونی” توسط سفارت چون برای مقاصد دیپلماتیک یا کنسولی استفاده نمی شد. توضیح سفارت مبنی بر اینکه ساختمان برای سکونت مناسب نیست زیرا نیاز به تعمیر دارد، نادیده گرفته شد.

لهستان نیز به همین بهانه به دنبال مصادره مدرسه تحت اداره سفارت در ورشو بوده است. وزارت خارجه روسیه به هر دوی این توقیفات به عنوان نقض آشکار قوانین بین المللی اعتراض کرده است.

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو ده ها دیپلمات روسی را پس از تشدید درگیری اوکراین در فوریه 2022 اخراج کرده اند، اما بیشتر آنها تا آنجا پیش نرفتند که روابط خود را با مسکو قطع کنند. ایالات متحده و متحدانش حتی در حالی که بیش از 100 میلیارد دلار تسلیحات و کمک های مالی به کی یف ارسال کرده اند، تاکید کرده اند که آنها واقعاً در درگیری دخالت ندارند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: