دادگاه برزیل برنامه پیام رسان تلگرام را در تحقیقات نئونازی تعلیق کرد

دادگاه برزیل برنامه پیام رسان تلگرام را در تحقیقات نئونازی تعلیق کرد

دادگاهی در برزیل روز چهارشنبه حکم تعلیق اپلیکیشن پیام رسان تلگرام را در سراسر کشور صادر کرد.

برازیلیا:

به گفته مقامات، دادگاهی در برزیل روز چهارشنبه به تعلیق اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در سراسر کشور دستور داد، زیرا شرکت مادر آن در ارائه داده های مورد نظر مقامات درباره نئونازی های فعال در این شبکه ناکام ماند.

فلاویو وزیر دادگستری، در چارچوب تحقیقات در مورد فعالیت نئونازی ها در شبکه های اجتماعی، دادگاه تلگرام را به دلیل “عدم رعایت نکردن” روزانه یک میلیون ریال (حدود 198000 دلار) جریمه کرد و دستور “تعلیق موقت فعالیت ها” را صادر کرد. دینو در ویدئویی که برای خبرنگاران ارسال شده است، گفت.

وی با اشاره به حملات اخیر افزود: «گروه هایی به نام «جبهه ضد یهود» و «جنبش ضد یهود» در این شبکه ها فعالیت می کنند و ما می دانیم که این هسته اصلی خشونت علیه فرزندان ما است. در مدارس

در اوایل این ماه، مردی که یک هچ با خود حمل می‌کرد، چهار کودک چهار تا هفت ساله را در مدرسه‌شان در همان هفته با دو حمله غیرمرگبار دیگر در مدرسه کشت.

ماه گذشته یک پسر 13 ساله در مدرسه ای در سائوپائولو با حمله با چاقو معلمی را کشت.

و در نوامبر گذشته، یک تیرانداز 16 ساله در دو حمله دوگانه به دو مدرسه در آراکروز در ایالت اسپریتو سانتو در جنوب شرقی آمریکا، چهار نفر را کشت و بیش از 10 نفر دیگر را مجروح کرد.

پورتال خبری G1 به نقل از منابع پلیس گزارش داد که این نوجوان ظاهراً با گروه های یهودی ستیز در تلگرام تعامل داشته است.

طبق سندی از مقام قضایی فدرال در اسپیریتو سانتو، بازرسان از تلگرام اطلاعات شخصی اعضای دو گروه ضد یهود اعلام شده در این پلتفرم را درخواست کرده بودند.

این شرکت تنها داده‌های مربوط به مدیر یکی از گروه‌ها را تحویل داده و افزود: «تلگرام قصد همکاری با تحقیقات در حال انجام را دارد».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)