لهستان از جنگ روسیه و ناتو جان سالم به در نخواهد برد – رئیس جمهور سابق – اخبار RT World

دیمیتری مدودف نخست وزیر لهستان را که نسبت به برتری نظامی این اتحادیه بر روسیه ابراز اطمینان کرده بود، مورد انتقاد قرار داد.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه مدعی شده است که در صورت وقوع جنگ مستقیم بین روسیه و ناتو، بدون توجه به نتیجه، لهستان وجود خود را از دست خواهد داد. او در پاسخ به اظهارات ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، که ابراز اطمینان کرده بود که اتحاد غربی در چنین درگیری پیروز خواهد شد، بود.

موراویسکی که در حال حاضر به آمریکا سفر کرده است، روز جمعه در مصاحبه با NBC News درباره درگیری اوکراین اظهار نظر کرد. مجری برنامه کریستن ولکر پرسید که آیا او نگران است که حملات اوکراین در خارج از قلمرو این کشور به خطر بیفتد “یک جنگ گسترده تر، لهستان را به درگیری می کشاند.”

نخست وزیر پاسخ داد که نگران نیست، همانطور که خواهد بود “یک جنگ بین روسیه و ناتو، و روسیه در این جنگ خیلی سریع شکست خواهد خورد.”

آنها معتقدند که با اوکراین می جنگند با غرب و با ناتو می جنگند، در حالی که واقعیت این است که ما فقط از کشوری حمایت می کنیم که وحشیانه مورد تهاجم قرار گرفته است.موراویسکی گفت.

مدودف که به عنوان معاون شورای امنیت ملی روسیه فعالیت می کند، در واکنش به این موضوع در توییتی نوشت که چندان مطمئن نیست که کدام طرف پیروز خواهد شد. اما با توجه به نقش لهستان به عنوان یک پایگاه ناتو در اروپا، این کشور مطمئناً همراه با نخست وزیر احمقش ناپدید خواهد شد.


نخست‌وزیر لهستان: شکست در اوکراین می‌تواند به «عصر طلایی» غرب پایان دهد

این مقام روسی قبلاً نسبت به تشدید احتمالی درگیری در اوکراین هشدار داده بود که مسکو آن را جنگ نیابتی علیه خود از سوی ایالات متحده و متحدانش می‌داند. مدودف معتقد است که اگر این اتفاق بیفتد، خصومت ها ممکن است هسته ای شوند و همه طرف ها به طور فاجعه باری آسیب ببینند. رئیس جمهور سابق رهبران اروپایی را که این خطر را دست کم می گیرند، به عنوان نالایق معرفی کرده است.

موراویسکی یکی از صریح ترین منتقدان روسیه و دخالت آن در اوکراین است. او مدعی شده است که این کشور در اهداف و روش‌هایش شبیه آلمان نازی است و کشورهای اتحادیه اروپا را که به طور کامل از اوکراین حمایت نمی‌کنند، به مماشات با مسکو متهم کرده است.

رهبر لهستان در جریان سفر خود به ایالات متحده، سخنرانی خود را در شورای آتلانتیک، یک اندیشکده حامی ناتو، ایراد کرد و در آن بار دیگر بر مورد سرمایه گذاری خود در اوکراین تاکید کرد. او ادعا کرد که اگر کیف ببازد، مال غرب است “عصر طلایی” ممکن است پایان یابد.