تاریخ محاکمه افشاگر جنایات جنگی تعیین شد – اخبار جهانی RT

دیوید مک براید، وکیل سابق نظامی، جزئیات اتهامات احتمالی قتل غیرقانونی توسط نیروهای استرالیایی در افغانستان را تشریح کرد.

تاریخ محاکمه در مورد دیوید مک براید وکیل سابق نظامی استرالیایی که متهم به افشای اطلاعات مربوط به سوء رفتار، از جمله کشتار غیرقانونی غیرنظامیان توسط اعضای نیروهای ویژه این کشور در افغانستان است، تعیین شده است.

رئیس قاضی لوسی مک کالوم در جلسه روز پنجشنبه در دادگاه عالی منطقه پایتخت استرالیا (ACT) دستور داد که مک براید باید امسال محاکمه شود و تاریخ دادگاه برای 6 نوامبر تعیین شده است. این بدان معناست که حدود چهار سال و هشت ماه از مک براید می گذرد. ابتدا به طور رسمی در این پرونده متهم شد.

این مرد 60 ساله متهم به افشای اطلاعات محرمانه نظامی به سه روزنامه نگار در تلویزیون استرالیایی ABC است. این اطلاعات، سوء رفتارهای بالقوه توسط اعضای نیروهای ویژه این کشور که در افغانستان خدمت می کنند، از جمله قتل غیرقانونی دست کم 39 زندانی و غیرنظامی را فاش کرد.

وی در 5 فقره اتهام مربوط به افشای غیرمجاز اطلاعات و نقض قانون دفاعی کشور خود را بی گناه دانسته است. پیگیری های دادستانی به ادعاهایی منجر شده است که مقامات استرالیایی با مک براید به طور ناعادلانه رفتار می کنند.


افشاگر جنایات جنگی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد

دولت استرالیا به جای محاکمه افشاگران، باید به اصلاح قانون افشاگری و اطمینان از پاسخگویی در قبال تخلفات استرالیا در افغانستان ادامه دهد. کیران پندر، وکیل حقوق بشر، روز پنجشنبه از طریق کانبرا تایمز گفت. او افزود که مارک دریفوس دادستان کل باید این اتهامات را رد کند.

اطلاعات حساس نظامی که گفته می‌شود توسط مک براید توزیع شده است توسط ABC در مستند تلویزیونی «پرونده‌های افغان» در سال 2017 استفاده شده است. دفاتر ABC در سیدنی متعاقباً توسط پلیس فدرال استرالیا در سال 2019 مورد حمله قرار گرفت.

نشت‌های نظامی همچنین اساس گزارش بریتون را تشکیل داد که یافته‌های خود را در 6 نوامبر 2020 ارائه کرد – با نسخه ویرایش شده تقریباً دو هفته بعد برای عموم منتشر شد. این گزارش انواع سوء رفتار در صفوف خدمات نظامی استرالیا در افغانستان را بین سال‌های 2005 تا 2016، از جمله ارائه شواهدی مبنی بر استفاده از سلاح برای غیرنظامیان کشته شده در جنگ، شرح می‌دهد.

این تحقیق همچنین نشان داد که سربازان جوان ترغیب می شوند تا زندانیان را به قتل برسانند تا اولین کشتار خود را در میدان جنگ در فرآیندی به نام انجام دهند. “خون ریزی.”

مک براید روز پنجشنبه برای اعلام روند رسیدگی به پرونده 6 نوامبر علیه او در دادگاه حضور نداشت. انتظار می رود این دادگاه به مدت شش هفته ادامه یابد. اقدام قبلی برای محافظت از او در برابر پیگرد قانونی به دلیل اینکه اقداماتش در راستای منافع عمومی بود، کنار گذاشته شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: