لس آنجلس سگ های ربات پلیس را تایید می کند – RT World News

چندین شهر ایالات متحده به دلیل تلاش برای استفاده از فناوری “دیستوپیایی” و “وحشتناک” با واکنش شدید روبرو شده اند.

شورای شهر لس آنجلس علیرغم اعتراض ساکنان و برخی از اعضای شورای مخالف، مجوز استفاده از یک دستگاه رباتیک “سگ” را توسط اداره پلیس محلی صادر کرده است. نیویورک قبلاً از فناوری مشابهی رونمایی کرده بود و با واکنش شدید عمومی روبرو شد.

قانون‌گذاران شهر روز سه‌شنبه با 8 رای موافق در برابر 4 رای مثبت دادند تا اهدای یک “خودروی زمینی بدون سرنشین چهارپا” به LAPD از بنیاد غیرانتفاعی پلیس لس آنجلس، که ربات 277000 دلاری را رایگان در اختیار این نیرو قرار داد.

این سگ رباتیک که توسط Boston Dynamics طراحی و تولید شده است، قادر است به طور مستقل در زمین و ساختمان ها حرکت کند و می تواند به طیف گسترده ای از تجهیزات نظارتی، سنسورها و موارد دیگر مجهز شود. “بارهای قابل حمل.” برای پلیس، عموماً برای استفاده در موقعیت‌های خطرناکی در نظر گرفته شده است که می‌تواند افسران را در معرض خطر قرار دهد و به عنوان یک مجموعه چشم و گوش اضافی برای بخش عمل می‌کند.

با این حال، اضافه شدن جدید به LAPD با انتقاد شدید ساکنان مواجه شد و چندین شهروند در طی اظهارنظرهای عمومی روز سه شنبه تصمیم شورا را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. یکی از محلی ها گفت من نمی‌خواهم مسلح شوم [artificial intelligence]” در حالی که دیگری اعلام کرد که استفاده از ربات در نهایت منجر به “پلیس ربات” درخواست “بچه ها آن فیلم iRobot یا Terminator را ندیدید؟”


مجموعه سگ روبات آمریکایی برای اوکراین – رسانه

با این حال یکی دیگر از شهروندان گفت: دوره نظر عمومی شورای شهر بود “به وضوح عملکردی” متهم کردن قانونگذاران محلی به نادیده گرفتن خواسته های رای دهندگان خود.

«بعد از گوش دادن به نظرات گسترده عمومی، برعکس رأی می دهید. نیویورک و سانفرانسیسکو قبلا این سگ های روباتی را رد کرده اند. LAPD به سلاح نظامی نیاز ندارد. آنها گفتند.

تصمیم نیویورک در سال 2020 برای به کارگیری این سگ رباتیک، که پلیس نیویورک آن را “Digidog” نامید، به همان اندازه بحث برانگیز شد، با این که شهر اولین قرارداد خود را برای اجاره این دستگاه پس از اینکه نیویورکی ها این فناوری را به عنوان Orwellian محکوم کردند، قطع کرد. با این حال، مقامات بعداً مسیر خود را تغییر دادند و ماه گذشته سگ را به نیرو بازگرداندند، با کمیسر پلیس، کیچانت سیول، اظهار داشت که این سگ به گونه‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. “شفاف، سازگار و همیشه با همکاری نزدیک با افرادی که به آنها خدمت می کنیم.”


ربات سگ در نمایشگاه ارتش روسیه از نارنجک انداز استفاده می کند (ویدئو)

سانفرانسیسکو حتی در نظر داشت به اداره پلیس خود اجازه دهد تا در مواقع اضطراری از ربات ها برای نیروی مرگبار استفاده کند، اما بعداً به دنبال اعتراض عمومی این سیاست را رد کرد.

هوگو سوتو مارتینز، عضو شورای لس آنجلس، از جمله قانونگذارانی بود که به این تصمیم رای منفی دادند و این استدلال را مطرح کرد. “مورد صرفاً به عنوان پذیرش یک کمک مالی نقاشی می شود، اما در واقع بیانگر گسترش مرزهای فعلی در اطراف پلیس و نظارت است.”

مقامات شهر ادعا می کنند که این ربات در درجه اول توسط تیم SWAT LAPD استفاده خواهد شد و خواهد شد “افزایش ایمنی افسران” در حین “حوادث پرخطر” اضافه می کند که یک را پر می کند “شکاف بحرانی” برای بخش با توجه به ویژگی های منحصر به فرد دستگاه.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: