پسر یک سرمایه دار مقتول که برای تبدیل شدن به یک فراری بزرگ شد

پسر یک سرمایه دار مقتول که برای تبدیل شدن به یک فراری بزرگ شد

کنستانتینو که اکنون 41 سال دارد در هفت فقره کلاهبرداری و پولشویی مجرم شناخته شد.

آنتونی کنستانتینو در کودکی در دهه 1980، پدرش، آریستوس، سرمایه دار مد را از دست داد که در یک قتل هنوز حل نشده در یکی از خیابان های لندن معروف به ردیف میلیاردرها به ضرب گلوله کشته شد.

سه دهه بعد، کنستانتینو جونیور به نظر می رسید که از این فاجعه نجات یافته است و یک شرکت تجاری در حال رشد را در طبقه بیست و یکم یک آسمان خراش جدید در قلب شهر راه اندازی کرده است.

یک سبک زندگی لوکس به وجود آمد. در سپتامبر 2014، او در مراسمی به ارزش 2.5 میلیون پوند (3.1 میلیون دلار) در جزیره سانتورینی یونان با همسرش ازدواج کرد و مهمانان را با یک جت شخصی به پرواز درآورد.

او زمانی که شرکتش در سال 2015 از یک نمایش قایق در لندن حمایت مالی کرد، با پرنسس آن ملاقات کرد و میزبان ستاره های ورزشی در یک جعبه شرکتی در استمفورد بریج، خانه باشگاه فوتبال چلسی بود.

ظاهراً این ولخرجی ناشی از پولی است که از پدر مرحومش به ارث برده بود و او برای ایجاد یک شرکت تجارت خارجی به نام Capital World Markets از آن استفاده کرده بود. این امر مشروعیتی را برای مشتریان احتمالی ایجاد کرد که پس از یورش پلیس به دفتر کنستانتینو در برج سیلزفورس در سال 2015 در یک لحظه ناپدید شد.

نمودارهای رایانه‌های تاجرانش تخیلی بود، ادعاهای او نیز درباره ثروت. سوخت روش زندگی مجلل او از سرمایه گذاران کوچکی که 70 میلیون پوند برای طرحی به سبک پونزی صرف کرده بودند، دزدیده شده بود. بسیاری از مردم عادی بودند که در نهایت پس انداز زندگی خود را از دست دادند.

کنستانتینو که اکنون 41 سال دارد، پس از یک محاکمه نزدیک به دو ماهه در دادگاه سلطنتی Southwark لندن در روز دوشنبه توسط هیئت منصفه در هفت فقره کلاهبرداری و پولشویی مجرم شناخته شد. کنستانتینو در جریان محاکمه ناپدید شد و حکم بازداشت او صادر شده است. چند هفته پس از ناپدید شدن او به دلیل حمل مدارک شناسایی جعلی در بلغارستان دستگیر شد، اما به دلایل نامعلومی آزاد شد. او همچنان متواری است.

این داستان از مراحل دادرسی، پرونده های حقوقی، شهادت و اظهارات شهود جمع آوری شده است.

وکیل کنستانتینو از اظهار نظر خودداری کرد.

سربازان نپالی

دادستان ها گفتند که کنستانتینو سرمایه گذاران را از اواخر سال 2013 با لاف زدن بازده سخاوتمندانه – 5 درصد در ماه تقویمی – در معاملات بازار ارز بدون ریسک، برای حداقل سرمایه گذاری 100000 پوندی با CWM جذب کرد. به سرمایه گذاران گفته شد که تنها 10 درصد از سرمایه گذاری آنها مورد معامله قرار می گیرد و ریسک توسط ثروت شخصی کنستانتینو تضمین می شود.

این شرکت از گروهی از معرفی کنندگان برای جستجوی مشتریان از طریق شرکت در کنفرانس ها یا استفاده از مخاطبین موجود استفاده کرد. این شامل میلن خانال بود، که نپالی بود و به نفوذ در جامعه تنگاتنگ گورکاها، یک گروه معروف از سربازان نپال که بیش از 200 سال در ارتش بریتانیا استخدام شده بودند، کمک کرد. بسیاری از گورکاها هزاران پوند از دست دادند.

هیچ یک از کارمندان CWM به جز کنستانتینو متهم به هیچ تخلفی نشده اند یا توسط دادستان تحت تعقیب قرار دارند.

دادستان ها به هیئت منصفه گفتند که مکانیک این طرح توسط کنستانتینو اداره می شد. معرفی کنندگان او توضیحات استاندارد او را به سرمایه گذاران احتمالی ارائه کردند، بدون اینکه آن را به درستی درک کنند. کنستانتینو همه چیز را در شرکت کنترل می کرد، از حساب های بانکی گرفته تا حتی دریافت کپی از تمام مکاتبات با آدرس های ایمیل CWM.

در نهایت، یک بازپرس قانونی پلیس شهر لندن دریافت که پرداخت‌ها به سرمایه‌گذاران از مبادلات ارزی انجام نشده است. در واقع، شواهد کمی از درآمد قابل توجه وجود داشت و پرداخت ها صرفاً از سرمایه سرمایه گذاران انجام می شد. دادستان گفت که هیچ یک از کارکنان دیگر CWM نمی دانستند که این یک کلاهبرداری بوده است.

تیم دفاعی کنستانتینو در دادگاه استدلال کردند که اگرچه او ناخوشایند بود و مرد خوبی برای حضور در کنار او نبود، اما او مجرمی نبود.

تازه کارها فریب خوردند

استفان مونک که در این طرح 60000 دلار از دست داد، در فکر بازنشستگی بود که با معرفی کنندگان CWM در یک سمینار تجاری ملاقات کرد. آنها به او گفتند که مدیر اجرایی “مردی بسیار ثروتمند” است که شخصاً پول سرمایه گذاران را تضمین می کند. مونک بعداً به دفتر مراجعه کرد تا ببیند چگونه تجارت می کنند. مونک در جریان محاکمه گفت: “اتاق کوچکی با صفحه های معاملاتی در آن وجود داشت و او آنجا نشست و این تصور را ایجاد کرد که در حال ورود به معاملات است.”

اما هیچ یک از معامله گران اطلاعات زیادی از تجارت ارز نداشتند. معامله‌گر برتر کنستانتینو یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی بود که بیشتر معاملات خود را به جای استفاده از وجوه واقعی بر روی حساب‌های آزمایشی انجام می‌داد. دادستانی در اسناد دادگاه گفت که یکی دیگر از استخدام‌کنندگان بازرگانی گفت که از او خواسته شد تا یک برنامه نمایشی تولید کند که ظاهر معاملات زنده را به نمایش بگذارد، که برای فریب یک آماتور کافی است.

کنستانتینو سعی کرد اطرافیانش را به این باور برساند که استراتژی سرمایه گذاری CWM برای آنها پیچیده تر از آن است که آنها را درک کنند. کنستانتینو در صرافی واتساپ با یکی از همکارانش که در شواهد نشان داده شده است، گفت: “فکر می‌کنید پول حاصل از شانس بوده است!؟؟ این یک استراتژی الگوریتمی کامل است!!” “من فقط وارد آن نمی شوم زیرا طولانی و خسته کننده است!”

آدریان مک گراث، مشاوری که برای مدت کوتاهی در CWM کار می کرد، شهادت داد که معامله گران مجوز مدیریت پول دیگران را نداشتند. نکات دیگری نیز وجود داشت مبنی بر اینکه همه چیز آنطور که به نظر می رسید نیست، مانند استفاده کارکنان فروش از تلفن همراه به دلیل ضبط تلفن ثابت، یا کارگری که به دلیل استفاده از کلمه “پونزی” اخراج شده است.

در همین حال، کنستانتینو از حمایت های مالی با سابقه استفاده کرد تا به قربانیان اطمینان دهد که همه چیز صادقانه است. دادستان ها گفتند که داگلاس شرینگ، که خانواده اش 250000 پوند از دست دادند، گفتند که پس از دیدن حمایت مالی شرکت از MotoGP متاثر شدند در حالی که برندان بوید، که 100،000 پوند از دست داد، متقاعد شد که CWM پس از دعوت به صندلی های کنار رینگ، رهبر بازار است. رویداد بوکس

گرگ همپستد

کنستانتینو علیرغم نداشتن هیچ گونه اعتبار مالی واقعی، طوری رفتار می کرد که انگار گرگ وال استریت است – یا همان طور که دادستان گفت یکی از همکارانش به شوخی می گفت، “گرگ همپستد”. کارمندان سابق تصویری از کنستانتینو به عنوان یک قلدر تهاجمی ترسیم کردند که محیط کاری سمی را ایجاد می کرد، از جمله اخراج افراد در محل. کنستانتینو اغلب در محل کار مست بود، با مقداری شامپاین و ودکا در دفتر. یک شاهد گفت که یک بار او را در حال ریختن بطری روح در گلوی تاجری دیدند.

جو در دفتر CWM مرکز یک پرونده جنایی جداگانه در سال 2016 بود. کنستانتینو به دو اتهام جداگانه تجاوز جنسی علیه دو زن در دفاتر در سال 2014 و در سال 2015 محکوم شد. او به 12 ماه زندان محکوم شد. در آن زمان، پلیس شهر لندن در بیانیه ای گفت که او “به وضوح فکر می کرد که رفتار تحقیرآمیز و ترسناک او قابل قبول است.”

حملات پلیس

در ساعت 9:20 صبح روز 3 مارس 2015، تعداد زیادی از افسران پلیس به دفاتر CWM آمدند تا عملیات را متوقف کنند و اسناد را ضبط کنند. آنها به دنبال یک خبر از یک کارمند سابق شروع به تحقیق کرده بودند و می خواستند قبل از سقوط آن مداخله کنند. به هیئت منصفه گفته شد که در آن مرحله، سرمایه گذاران هنوز بازده ماهانه خود را دریافت می کردند، اما سرمایه به سرعت در حال اتمام بود. ملک بزرگ و اجاره‌ای کنستانتینو در جاده‌ای سالم در کنار همپستد هیث نیز مورد بازرسی قرار گرفت. در آنجا، آنها اسناد خرید ملکی 4.3 میلیون پوندی توسط کنستانتینو در خانه کنلی در ساری را ضبط کردند.

در طول محاکمه، وکیل مدافع کنستانتینو او را «فرزند مردی خودخواه، لوس، حقیر» خواند که «مرد خوبی برای کار کردن نیست و مرد خوبی برای برخورد با او نیست»، اما آنها استدلال کردند که او یک جنایتکار نیست. تیم او این تقصیر را به گردن همکاران ارشد انداخت و گفت که جاه طلبی های او برای شرکت نشان می دهد که او احتمالا نمی تواند از مشتریانش کلاهبرداری کند.

کنستانتینو چه حضور داشته باشد و چه نباشد در 9 ژوئن محکوم خواهد شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)