ایالات متحده راه حل قانون اساسی برای بحران بدهی را رد می کند

به نظر می رسد ایالات متحده نیز تمدید کوتاه مدت سقف بدهی را رد کرده است

واشنگتن:

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد ندارد اصلاحیه چهاردهم را برای جلوگیری از نکول بدهی ایالات متحده اعمال کند و راه حل قانون اساسی برای بن بست بدهی فعلی را رد کند.

پرزیدنت بایدن و رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان کوین مک کارتی سه دور گفتگوی رو در رو برای تلاش برای دستیابی به توافقی برای برداشتن محدودیت کنونی استقراض انجام داده اند تا ایالات متحده بتواند به تعهدات مخارج فعلی خود عمل کند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: استناد به اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی، که برخی از محققان حقوقی معتقدند به خزانه داری ایالات متحده اجازه می دهد تا سقف بدهی را نادیده بگیرد، “مشکل فعلی را که در حال حاضر داریم برطرف نمی کند.” خبرنگاران

بایدن قبلاً گفته بود که به دنبال این است که آیا می تواند اصلاحیه چهاردهم را استناد کند یا خیر، اما نگران آسیب اقتصادی است که ممکن است در حین انجام هرگونه چالش قانونی رخ دهد.

اظهارات ژان پیر حاکی از آن است که او هر طرحی را که ممکن است برای استفاده از مکانیسم قانون اساسی برای حل بحران بدهی داشته باشد، پارک کرده است.

ژان پیر همچنین به نظر می رسد تمدید کوتاه مدت سقف بدهی را رد کرده تا به تیم های بایدن و مک کارتی فرصت بیشتری برای مذاکره داده شود و به خبرنگاران گفت که چنین راه حلی “روی میز نیست”.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)