پنج نفر پس از هجوم افسران SUV به جمعیت جان خود را از دست دادند (ویدیوها) – اخبار RT World

رسانه های محلی گزارش دادند که در پی حمله نیروهای امنیتی در میانمار به یک خودروی شاسی بلند به جمعیت معترضان ضد کودتا در یانگون، بزرگترین شهر آسیای جنوب شرقی، پنج نفر کشته شدند.

ده‌ها نفر در راهپیمایی اوایل روز یکشنبه شرکت کردند و مردم شعارهایی سر دادند، پرتره‌هایی از آنگ سان سوچی، رهبر مخلوع میانمار و یک بنر قرمز بزرگ که روی آن نوشته شده بود: “رهایی از ترس.”

جمعیت جاده ای را اشغال کردند و تردد در آن را مسدود کردند و نیروهای امنیتی سپس از سخت ترین ابزارها برای متفرق کردن تجمع غیرمجاز استفاده کردند. فیلم های تکان دهنده ای که در رسانه های اجتماعی بارگذاری شده نشان می دهد یک خودرو با سرعت زیاد به تظاهرکنندگان هجوم می آورد و برخی را که قادر به انجام آن نبودند به زمین می کوبید. فرار کن

به گفته شاهدان، سربازان سپس از خودروی شاسی بلند خارج شدند و شروع به تعقیب معترضان متفرق کردند، کتک زدند و کسانی را که می توانستند دستگیر کنند، دستگیر کردند.

به گزارش شبکه بین الملل میانمار نو، پنج نفر در اثر ضرب و شتم جان خود را از دست دادند و 15 نفر دیگر در نهایت بازداشت شدند. شاهدان همچنین از زخمی شدن ده ها نفر صحبت کردند که برخی از مردم بیهوش شدند و برخی دیگر از ناحیه سر زخمی شدند.

ادامه مطلب


گزارش ها حاکی از کشته شدن 2 نفر، سوختن کامیون نظامی بر اثر انفجار دو انفجار در یانگون میانمار (فیلم)

“من ضربه خوردم و جلوی یک کامیون افتادم. سربازی با تفنگ مرا زد اما دفاع کردم و او را عقب زدم. سپس بلافاصله به سمت من شلیک کرد که من به صورت زیگزاگ فرار کردم. یکی از معترضان که موفق به فرار شد به رویترز گفت.

میانمار از فوریه زمانی که ارتش برای دستگیری آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد این کشور اقدام کرد، درگیر ناآرامی ها بوده است. ماه گذشته، آنها به تقلب در انتخابات در جریان رای گیری 2020 متهم شدند، اما این اتهامات را رد کردند. ناظران بین المللی که در این انتخابات کار می کردند، گفتند که این انتخابات بیشتر آزاد و منصفانه بود.

در پی کودتا، هزاران نفر در سراسر کشور به خیابان‌ها ریختند، اما با سرکوب خشونت‌آمیز مواجه شدند و پلیس و ارتش اغلب به استفاده از آتش واقعی علیه جمعیت متوسل می‌شوند.

به گفته سازمان کمک به زندانیان AAPP، بیش از 1300 تظاهرکننده در ده ماه گذشته در میانمار کشته شده اند. ارتش این اعداد را رد می کند.

مقیاس تظاهرات پس از کودتا کاهش یافته است و بسیاری از معترضان به تاکتیک‌های چریکی روی آورده‌اند و تظاهرات‌های کوچکتر «فلش‌موب» در سراسر کشور برگزار می‌کنند.