قرنطینه به دلیل خطری بدتر از کووید برداشته شد – RT World News

قرنطینه اعمال شده بر سه شهر ساحلی جزیره لا پالما اسپانیا روز چهارشنبه پایان یافت، زیرا مقامات اعلام کردند که بخارات سمی در بحبوحه فوران آتشفشان کامبره ویجا تا حدی از بین رفته است.

چندین روز پیش، مقامات دستور قرنطینه برای شهرهای ساحلی را صادر کردند و به ساکنان گفتند که در داخل بمانند زیرا گدازه هایی که به اقیانوس می رسد ابرهایی از بخار غلیظ را به هوا فرستاده و سلامت شهروندان را تهدید می کند.

Miguel Angel Morcuende، مدیر فنی طرح اضطراری آتشفشانی جزایر قناری، گفت که تصمیم برای پایان دادن به این محدودیت پس از پراکندگی ابر گرفته شده است. با این حال، او هشدار داد که افراد در مناطق ساحلی همچنان باید از ماسک استفاده کنند “محافظت بمان” و “جلوگیری از هر گونه مشکل.”

ادامه مطلب


کشورهای اروپایی محدودیت هایی را بر روی «بدترین» سویه کووید-19 اعمال می کنند

علیرغم لغو دستور اقامت در خانه، فرودگاه لا پالما بسته خواهد ماند، زیرا کارگران تلاش می کنند تا تن ها خاکستر آتشفشانی سیاه را که قسمت هایی از باند فرودگاه را پوشانده است، خارج کنند.

کارمن لوپز، از برنامه پایش ژئوفیزیک موسسه نشنال جئوگرافیک، هشدار داد که، مگر اینکه فوران شروع به کاهش کند، “به احتمال زیاد به تأثیرگذاری ادامه خواهد داد” توانایی منطقه برای عملیات موثر

لاپالما در حال حاضر طولانی‌ترین فوران خود را در 375 سال گذشته تجربه می‌کند، با گدازه‌ای که در 67 روز گذشته از آتشفشان جاری شده است، با این نگرانی که نشانه‌هایی از فروکش نشان نمی‌دهد.

از زمانی که آتشفشان کامبره ویجا در 19 سپتامبر شروع به فوران کرد، بیش از 1000 هکتار از زمین های جزیره را پوشانده است که به 2700 ملک آسیب رسانده یا تخریب کرده و هزاران نفر را مجبور به فرار از قلمرو کرده است.

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!