قاچاقچیان مواد مخدر در حال سوزاندن انبارهای 30 میلیون دلاری در میانه دریا نجات یافتند – اخبار RT World

گروهی از ایرانیان مظنون به قاچاق حشیش، هروئین و سایر مواد مخدر در سواحل عمان توسط نیروی دریایی آمریکا به مقامات تحویل داده شدند و آنها می گویند مظنونان را از کشتی در حال سوختن خود نجات دادند.

دود عظیمی از دود که ظاهراً بوی حشیش می داد روز چهارشنبه از آب های خلیج عمان بالا آمد. ناوگان پنجم ایالات متحده اعلام کرد گمان می رود که قاچاقچیان مظنون کشتی خود را پس از اینکه متوجه نزدیک شدن یک کشتی نیروی دریایی ایالات متحده به آنها شدند، آتش زدند.

فیلم‌های تجسسی هوایی افرادی را در یک کشتی سنتی به نام dhow در حال ریختن مایعی که احتمالاً یک شتاب‌دهنده بر روی محموله‌شان است، دستگیر کردند. پس از آن انفجاری کشتی را تکان داد و دود شدیدی منتشر کرد.

هنگامی که نیروی دریایی ایالات متحده که در حال انجام گشت مبارزه با مواد مخدر در منطقه بود، به کشتی رسید، انبار بزرگی از مواد مخدر را کشف کرد. بیش از 1745 کیلوگرم (3847 پوند) حشیش، 500 کیلوگرم مت آمفتامین و 30 کیلوگرم هروئین در ظرف سوخته کشف شد.

نیروی دریایی مقدار باقیمانده مواد مخدر را 14.7 میلیون دلار ارزیابی کرد. به گفته سخنگوی ناوگان ایالات متحده، این تنها نیمی از محموله‌ای بود که قایق در ابتدا حمل می‌کرد و بقیه سوخت یا غرق شدند.

پنج مرد مجروح که خود را ایرانی معرفی کردند توسط ملوانان نجات یافتند، در حالی که یک مرد از قایق مفقود است. قاچاقچیان مظنون پس از انجام اقدامات درمانی به مقامات عمانی تحویل داده شدند.