نگرانی در مورد ادعاهای مربوط به عوارض جانبی، تحویل کووید jab را مختل می کند – اسناد – اخبار RT World

اسنادی که رویترز مشاهده کرده است نشان می دهد نگرانی های قانونی مربوط به شکایات احتمالی عوارض جانبی مانع از رسیدن میلیون ها واکسن کووید-19 به افراد آواره در سراسر جهان شده است.

طبق اسناد سازمان ملل متحد و اظهارات ارگان های دارویی، ترس از خطرات قانونی مانع از انتشار واکسن های کووید-19 به افراد بی تابعیت و پناهندگان می شود.

درحالی‌که تولیدکنندگان واکسن از کشورها خواسته‌اند که برای هر گونه رویداد نامطلوب ناشی از واکسن‌ها به آنها غرامت بپردازند، اما در جایی که دولت‌ها کنترلی ندارند، این امکان وجود ندارد.

Gavi، یک مشارکت جهانی بهداشت عمومی و خصوصی که در توزیع واکسن‌های کووید-19 فعالیت می‌کند، گفت که به دلیل نگرانی‌های قانونی در مورد اشتراک‌گذاری واکسن با افراد خارج از برنامه‌های ملی تلقیح، حدود 167 میلیون نفر در معرض خطر از دست دادن واکسینه شدن در برابر ویروس کشنده هستند. .

ادامه مطلب


فرانسه گردشگران بریتانیایی را ممنوع کرد

مگر اینکه همه تولیدکنندگان مسئولیت قانونی را بپذیرند، “دسترسی به واکسن برای برخی از جمعیت ها همچنان یک چالش خواهد بود.” اسناد Gavi می گویند و اضافه می کنند که تقاضا در میان جمعیت های آواره همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی گاوی به رویترز گفت که بی میلی سازندگان واکسن به ریسک های قانونی است. “یک مانع بزرگ” در فراهم کردن شغل برای جمعیت پناهندگان

طبق سند Gavi، سه سازنده واکسن چینی – SinoVac، Sinopharm و Clover Biopharmaceuticals – گفته‌اند که آماده تحمل خطرات هستند. با این حال، شات Clover هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است و نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد اثربخشی سایر تزریق‌های چینی وجود دارد.

شرکت آمریکایی جانسون و جانسون نیز تمایل خود را برای چشم پوشی از شرط غرامت برای تحویل از موسوم به “حافظ بشردوستانه” تایید کرده است – مکانیزمی که توسط ابتکار COVAX ایجاد شده است تا اطمینان حاصل شود که واکسن ها می توانند به افرادی که در ایالت ها در حال شکست هستند برسد.

با این حال، طبق داده‌های COVAX، کمتر از یک سوم واکسن‌ها توسط چهار شرکت فوق‌الذکر به تأسیسات اشتراک‌گذاری عرضه می‌شوند. بخش عمده توسط AstraZeneca، Pfizer-BioNTech و Moderna ارائه شده است.

فدراسیون بین‌المللی تولیدکنندگان و انجمن‌های دارویی (IFPMA) – یک نهاد جهانی صنعت – اعلام کرد “هیچ شرکتی از بررسی خودداری کرده است” متحمل ریسک قانونی با این حال، فدراسیون اروپایی صنایع دارویی و انجمن‌ها (EFPIA) به رویترز گفت که نظارت مداوم بر ایمنی واکسن در کمپ‌های پناهندگان دشوار است و ممکن است در هنگام حمل و نقل و اجرای واکسن‌ها چالش‌هایی ایجاد شود.

بدن اشاره کرد که برخی از افراد حتی ممکن است واکسن‌ها را برای مشکلات سلامتی که پس از واکسیناسیون ظاهر می‌شوند، مقصر بدانند، حتی اگر آنها به هم مرتبط نباشند. این می‌تواند منجر به افزایش تعداد پرونده‌های قضایی شود… که طی آن ایمنی و اثربخشی واکسن به طور عمومی زیر سؤال می‌رود.» آن گفت.

تا به امروز، واکسن های کووید-19 به طور نامتناسب در کشورهای ثروتمند تجویز شده است. به گفته محققان، تنها 7 درصد از مردم در کشورهای کم درآمد دوز دریافت کرده اند، در حالی که جمعیت های آواره نیز پشت سر گذاشته شده اند.