معترضان در 90 درصد کشور واکسینه شده علیه محدودیت‌های کووید-19 تظاهرات کردند – اخبار RT World

چندین هزار نفر با حمایت باندی از موتورسواران در ولینگتون پایتخت نیوزیلند راهپیمایی کرده‌اند تا محدودیت‌های اجباری Coivd-19 و قرنطینه‌های اجباری در این کشور را که به نقطه عطف واکسینه 90 درصدی خود رسیده است، محکوم کنند.

بر اساس برآوردهای رسانه های محلی، تظاهرات روز پنجشنبه حدود 3000 معترض را گرد آورد. جمعیت تظاهرکنندگان عمدتاً بدون نقاب از منطقه تجاری مرکزی به سمت پارلمان کشور موسوم به کندوی عسل راهپیمایی کردند و در آنجا تجمعی را برگزار کردند.

راهپیمایی که ده‌ها موتورسوار در رأس آن بودند، دارای تابلوهایی بودند که روی آن نوشته شده بود: “آزادی بر ترس”، “قفل ها زندگی ها را نابود می کند”، و کیوی موش آزمایشگاهی نیست، بین دیگران.

حداقل 50 افسر برای برقراری نظم در خارج از مجلس مستقر شدند که رسانه های محلی آن را یک امر توصیف کردند “حضور قوی پلیس.”

معترضان در کندوی زنبور عسل شعار دادند “شما در خدمت ما هستید” و “صورتت را به ما نشان بده.” با این حال، این تماس ها خطاب به نمایندگان بی نتیجه ماند زیرا مجلس در روز چهارشنبه تعطیل شد.

چند نفر از سخنرانان روی صحنه از جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند خواستند تا به دلیل آنچه که آنها به عنوان سرکوبی ناعادلانه آزادی مردم تحت عنوان همه گیری همه گیر می دانند، از سمت خود کناره گیری کند.

ادامه مطلب


NZ در میان قوانین جدید کووید به «عیاشی» 25 نفره «بله» می‌گوید

این تجمع به آرامی و بدون هیچ گونه بازداشتی ادامه یافت.

نیوزیلند توانسته است میزان آلودگی و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را در طول همه‌گیری پایین نگه دارد، اما بهای آن را به همراه داشت زیرا این کشور جزیره‌ای ارتباط خود را با سایر نقاط جهان قطع کرد و قرنطینه و واکسیناسیون اجباری را برای معلمان، کارکنان بهداشتی، پلیس و غیره معرفی کرد. بخش های خدمات عمومی

با توجه به فشار فزاینده، PM Ardern بسیاری از محدودیت ها را پیش از تعطیلات کریسمس کاهش داد زیرا استراتژی تلاش برای حذف کووید-19 با سیستم به اصطلاح “چراغ راهنمایی” برای زندگی با ویروس جایگزین شد.

با این حال، این حرکت هنوز برای جلوگیری از حضور معترضان به خیابان ها کافی نبود.

به گفته دولت، حدود 90 درصد از جمعیت واجد شرایط نیوزیلند، یا حدود 3.8 میلیون نفر، به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

روز پنجشنبه، رگولاتور این کشور استفاده از Pfizer jab را برای کودکان 5 تا 11 ساله تایید کرد.