قانون محدودیت اورولی پژواک دلخراش «1984» و فرسایش آزادی آمریکاست — اخبار RT World

این لایحه بسیار فراتر از سرکوب TikTok، قدرت های ترسناکی را برای کنترل دسترسی شهروندان به اطلاعات “ناخواسته” در نظر گرفته است.

در شباهتی ترسناک به «1984» جورج اورول، قانون محدود کردن ظهور تهدیدات امنیتی که خطر فناوری اطلاعات و ارتباطات را به خطر می اندازد، یا قانون محدود کردن، مانند ابری تاریک بر سر آزادی های آمریکا ظاهر می شود.

این اقدام که صرفاً به عنوان یک «ممنوعیت TikTok» نامگذاری شده است، دامنه گسترده‌ای دارد که به دولت فدرال قدرت می‌دهد تا هر کشوری را به‌عنوان «رقیب خارجی» معرفی کند، خدمات و محصولات آنلاینی را که حتی به‌طور غیرمستقیم توسط نهادی در حوزه قضایی آن‌ها کنترل می‌شود ممنوع کند، و آمریکایی‌ها را به شدت مجازات کند. که تقریباً در هر معامله ای با آنها شرکت می کنند.

قانون RESTRICT با حمایت سناتور مارک وارنر (D-VA)، نه تنها پلتفرم TikTok مرتبط با چین را هدف قرار می دهد، بلکه این پتانسیل را دارد که پایه های آزادی آمریکا را از بین ببرد. نمی توان مقایسه ای با شاهکار دیستوپیایی اورول انجام داد، جایی که نظارت و کنترل فراگیر دولت امری عادی است. در یک پیچ و تاب ترسناک، این قانون پیشنهادی می‌تواند چنین داستان کابوس‌آمیزی را به واقعیت بدی تبدیل کند.


TikTok به دلیل سوء استفاده از اطلاعات کودکان جریمه شد

مقررات وحشتناک قانون محدود کردن، مجازات مدنی تا 250000 دلار توسط وزیر بازرگانی را برای افرادی که معاملاتی را انجام می دهند که این قانون را نقض می کنند، اعمال می کند. تعریف لایحه از تراکنش به طرز نگران کننده ای گسترده است و شامل فعالیت هایی مانند اکتساب، واردات، انتقال داده، به روز رسانی نرم افزار، تعمیرات، خدمات میزبانی داده، و سایر تراکنش هایی است که برای فرار یا دور زدن اعمال قانون طراحی شده اند.

با این حال، مانند دنیای ظالمانه «1984»، جریمه 250000 دلاری تنها آغاز راه است. شهروندان آمریکایی که این قانون را نقض می کنند ممکن است با جریمه جنایی تا یک میلیون دلار و مجازات تا 20 سال زندان مواجه شوند.

تشابهات با دیدگاه اورول قابل توجه است، زیرا قانون محدودیت اساساً به عنوان ابزاری برای کنترل و مجازات عمل می کند. این یک یادآوری هشیارکننده از سرنوشت دیستوپیایی است که اگر به دولت اجازه قدرت کنترل نشده را به نام امنیت از سوی کشورهای خارجی بدهد، در انتظار مردم است.

علاوه بر این، این لایحه به دولت فدرال اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها و سرویس‌های مختلف متعلق به شهروندان آمریکایی، از جمله تلفن‌ها و رایانه‌ها، نقاط دسترسی به اینترنت، فناوری‌ها و خدمات تجارت الکترونیک، ارزهای دیجیتال و حتی فناوری‌های پیشرفته مانند محاسبات کوانتومی، پس کوانتومی را توقیف کند و به آنها دسترسی داشته باشد. رمزنگاری، رباتیک پیشرفته و بیوتکنولوژی.


تلاش‌های ایالات متحده برای ممنوعیت TikTok یک طرح ناب توسط بزرگترین قدرت جاسوسی جهان است

برای اضافه کردن توهین به آسیب، دولت با محدود کردن درخواست‌های قانون آزادی اطلاعات (FOIA) مربوط به اجرای این لایحه، از نظارت عمومی مصونیت دارد. در این راستا، قانون RESTRICT شبیه نسخه آمریکایی “دیوار آتش بزرگ” چین است که شهروندان خود را از بخش قابل توجهی از شبکه جهانی وب منزوی می کند.

با این حال، برخلاف چین که استفاده از VPN به طور خودکار منجر به حبس نمی شود و بسیاری از شهروندان از آن برای دسترسی به برنامه های محبوب و بازی های ویدیویی بدون عواقب استفاده می کنند، قانون RESTRICT مجازات های بسیار شدیدتری را برای افرادی که مفاد آن را نقض می کنند اعمال می کند.

در حال حاضر، محافظه کاران زنگ خطر را در مورد خطرات این لایحه به صدا در آورده اند، از جمله تاکر کارلسون، که یک مونولوگ اختصاص داد هشدار می دهد که این توانایی را برای دولت فراهم می کند شهروندان آمریکایی را تنبیه کنید و نحوه برقراری ارتباط آنها در اینترنت را تنظیم کنید.

دونالد ترامپ جونیور نوشت در توییتر: “هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. حزب واحد می خواهد قدرت بیشتری برای کنترل آنچه انجام می دهیم و می بینیم. و حالا می‌خواهیم به بایدن‌ها این توانایی را بدهیم که اگر تصمیم بگیرند که ما این دیوانگی را نقض می‌کنیم، ما را به مدت 20 سال زندانی کنند؟ نه ممنون.”

کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد به سایر اعضای حزب جمهوری خواه برای رد این لایحه، با بیان اینکه قانون محدودیت “از TikTok به عنوان پرده دود برای بزرگترین گسترش قدرت اجرایی از زمان IEEPA استفاده می کند.”

“آمریکا نمی تواند چین را با شبیه شدن به حزب کمونیست چین شکست دهد.” اضافه کرد.

باید دید در صورتی که تصویب قانون محدودیت ادامه یابد، آیا آمریکایی‌ها می‌توانند با واقعیت دیستوپیایی که درست فراتر از افق ظاهر می‌شود، بیدار شوند یا خیر. به خاطر آنها و دیگران، بیایید امیدوار باشیم.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: