قانونگذاران هشدار دادند که ساختمان پارلمان انگلیس در حال تخریب در خطر تخریب است

قانونگذاران هشدار دادند که ساختمان پارلمان انگلیس در حال تخریب در خطر تخریب است

کاخ وست مینستر که پارلمان بریتانیا را در خود جای داده است.

یک کمیته پارلمانی روز چهارشنبه به دولت بریتانیا هشدار داد که اگر پروژه بازسازی کاخ وست مینستر به تاخیر بیفتد، یک فاجعه فاجعه بار ممکن است باعث فروریختن و تخریب این مجموعه 147 ساله شود.

کاخ وست مینستر محل پارلمان بریتانیا است که یک شاهکار معماری و میراث جهانی یونسکو است.

با این حال، نمایندگان پارلمان بریتانیا خاطرنشان کردند که این سازه نیز پر از آزبست، نشتی است و در خطر “واقعی و رو به افزایش” تخریب است.

کمیته حساب‌های عمومی در گزارشی اعلام کرد که پس از دهه‌ها اجماع گسترده در مورد نیاز حیاتی به تعمیر و بازسازی کاخ وست‌مینستر، پیشرفت با «سال‌ها تعلل» و بازگشایی و لغو تصمیم‌های مهم پارلمان به‌طور دردناکی کند بوده است. این کمیته می‌گوید که تا به امروز تمرکز بر اعضای پارلمان بوده است تا هزاران کارمند و بازدیدکننده که از ساختمان استفاده می‌کنند.

کمیته آن را «باورنکردنی» می‌خواند که پنج سال پس از تعیین مسیر اقدام مجلس، سؤالاتی در مورد اینکه یک کاخ بازسازی‌شده چگونه می‌تواند باشد و چگونه کار انجام خواهد شد، بی‌پاسخ باقی بماند. بازه زمانی و هزینه نیز نامشخص است، با این تفاوت که هزینه آن بالا خواهد بود و تاخیرهای بیشتر برای مالیات دهندگان هزینه زیادی خواهد داشت.

پارلمان تا 2 میلیون پوند (20،56،92،200 روپیه) در هفته برای تعمیر کاخ هزینه می‌کند، اما هنوز فهرست فزاینده‌ای از حوادث بهداشتی و ایمنی، از جمله موارد مربوط به آزبست وجود دارد.

کمیته می‌گوید که منشی‌های هر دو مجلس «در نهایت به نظر می‌رسد علناً به عظمت این وظیفه اذعان دارند، که اکنون شخصاً مسئول آن هستند»، اما هنوز مشخص نیست که چگونه مسئولیت‌های قانونی خود را در قبال این برنامه در کنار مسئولیت‌های مربوط به افراد شاغل در و بازدید از کاخ