ایالات متحده به کره شمالی هشدار داد – RT World News

وزارت امور خارجه آمریکا می گوید، اگر پیونگ یانگ یک ماهواره جاسوسی نظامی به فضا پرتاب کند، قوانین بین المللی را نقض خواهد کرد

وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که پرتاب احتمالی ماهواره کره شمالی محدودیت های بین المللی اعمال شده بر کره شمالی را نقض می کند. این بیانیه پس از آن منتشر شد که رسانه های کره شمالی فاش کردند کیم جونگ اون از تاسیساتی که در آن فضاپیما در حال توسعه است بازدید کرده است.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه، در جریان یک نشست مطبوعاتی در روز چهارشنبه، گفت که این پرتاب نقض خواهد شد “قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل” در مورد برنامه موشکی بالستیک کره شمالی که موشک های مورد استفاده برای فضاپیماها را نیز پوشش می دهد.

ما کاملاً واضح گفته‌ایم که از کره شمالی می‌خواهیم از فعالیت‌های تهدیدآمیز بیشتر خودداری کند و از پیونگ یانگ می‌خواهیم وارد دیپلماسی جدی و پایدار شود.» پاتل گفت. از نظر اقدامات، ما البته همچنان تعدادی ابزار در اختیار داریم تا کره شمالی را پاسخگو بدانیم. شما دیدید که ما این اقدامات را انجام دادیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.»

ایالات متحده در حال حاضر مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه کره شمالی حفظ کرده و در گذشته به دلیل آزمایش‌های تسلیحاتی، مجازات‌های جدیدی را تهدید کرده است.

پیونگ یانگ بر حق خود برای توسعه قابلیت‌های نظامی خود تاکید کرده و استدلال می‌کند که تسلیحات این کشور – از جمله زرادخانه هسته‌ای آن – برای اهداف دفاعی است و از آنچه به عنوان موضع نظامی تهاجمی ایالات متحده در مرز خود می‌داند، یاد کرده است.

کیم روز سه‌شنبه با دانشمندان، تکنسین‌ها و مقام‌های ارشد در حین بازرسی از اولین ماهواره شناسایی نظامی کشور دیدار کرد. رهبر کره شمالی نامشخصی را تایید کرد “برنامه اقدام آینده” به گزارش خبرگزاری مرکزی کره، در آماده سازی برای پرتاب.


خزیدن ناتو به آسیا - کره شمالی

هنگامی که کیم ماه گذشته از این کاردستی رونمایی کرد، ادعا کرد که این پروژه همین بوده است “مهم ترین وظیفه اولیه” برای نیروهای مسلح کره شمالی، و گفت که این ماهواره در هفته های آینده آماده خواهد شد تا در مدار زمین قرار گیرد.

پرتاب موفقیت‌آمیز یک ماهواره شناسایی نظامی یک درخواست فوری است و اولویت اصلی دولت برای تقویت قابلیت‌های دفاعی ملی ما است. کیم پس از بازرسی گفت که کره شمالی به پیشبرد برنامه فضایی خود ادامه خواهد داد.

تنش‌ها بین واشنگتن و پیونگ یانگ در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و کره شمالی آزمایش‌های تسلیحاتی متعددی را در تلافی چندین دور جنگ‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام داده است. کره شمالی بارها چنین تمرین هایی را به عنوان تمرین برای تهاجم محکوم کرده است، اگرچه ایالات متحده اصرار دارد که این رزمایش ها هیچ کشوری را تهدید نمی کند.