قانونگذاران آمریکایی تهدید کردند که برای نزدیک شدن به سوریه تحریم خواهند شد – RT World News

کشورهایی که روابط عادی خود را عادی می کنند، تحت لایحه ای که به تازگی ارائه شده است، با “هزینه های سنگین” روبرو هستند

یک گروه دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی لایحه ای را برای مخالفت با عادی سازی روابط بین سوریه و سایر کشورها ارائه کردند. اتحادیه عرب در ماه جاری این کشور را بازگرداند، در حالی که عربستان سعودی از بازگشایی سفارت‌های خود در سوریه خبر داد.

قانون ضد عادی سازی اسد تهدید می کند «دولت‌هایی که در حال بررسی عادی‌سازی با رژیم اسد هستند» بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر جو ویلسون، نماینده ایالات متحده، حامی اصلی سند، با عواقب شدید.

دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بیش از یک دهه پیش با اعتراضات گسترده و قیام مسلحانه روبرو شد. آمریکا و متحدانش دمشق را به جنایت علیه مردمش متهم کردند و از جمله اقدامات دیگر، از نیروهای ضد دولتی با ارسال سلاح برای گروه های شبه نظامی حمایت کردند. برخی از اسلحه ها به دست جهادگران تمام شد.

دولت سوریه با کمک روسیه و ایران جریان درگیری را علیه گروه‌های شبه‌نظامی – که بخش‌های زیادی از خاک سوریه را به تصرف خود درآورده بودند – برگرداند و اکنون کنترل بیشتر مناطق این کشور را در دست دارد. ایالات متحده به رغم مخالفت های دمشق، اکنون یک پایگاه نظامی در شرق دارد و از نیروهای کرد که مناطق حاصلخیز و نفت خیز کشور را در اختیار دارند، حمایت می کند.

پس از شکست اپوزیسیون در سرنگونی اسد، واشنگتن تحریم های اقتصادی شدیدی را وضع کرد که به گفته منتقدان به طور قابل توجهی تلاش های سوریه برای بازسازی را تضعیف می کند. قانون جدید به دنبال تقویت تحریم ها است. از جمله، فرودگاه های خارجی دریافت کننده هواپیماهای سوری را هدف قرار می دهد، به دنبال سرکوب مؤسسه خیریه بانوی اول اسماء اسد است و کمک های مالی 50000 دلاری یا بیشتر را از کشورهای منطقه به سوریه در معرض بازنگری تحریم ها قرار می دهد.


سوریه و عربستان سعودی سفارت‌های خود را بازگشایی کردند

ایالات متحده باید از تمام اهرم های خود برای توقف عادی سازی با اسد استفاده کند. مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی، در مورد لایحه جدید گفت که او از آن حمایت کرده است. دستور می دهد تحریم‌های بیشتر علیه هر نوع سرمایه‌گذاری در قلمرو تحت کنترل رژیم اسد، زیرا ما متعهد به تضمین عدالت مردم سوریه هستیم.»

این لایحه همچنین به تعامل مجدد اتحادیه عرب با سوریه با دستور دادن به وزارت امور خارجه برای نظارت و گزارش به کنگره همه تماس های دیپلماتیک بین دمشق و برخی کشورها واکنش نشان می دهد. این فهرست شامل ترکیه، امارات، مصر، اردن، عراق، عربستان سعودی و غیره است. طبق قانون پیشنهادی، دولت آمریکا ملزم به اجرای استراتژی برای مقابله با نزدیک شدن به سوریه به مدت حداقل پنج سال است.

قانون‌گذاران همچنین می‌خواهند در مورد آنچه آنها نامیده‌اند به‌روزرسانی شوند “دستکاری سازمان ملل” توسط دمشق، با اشاره به شرایطی که تحت آن برنامه های کمک های بشردوستانه سازمان ملل به سوری ها کمک می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: