فضای زیرزمینی در چین که در آن زنان دی جی می توانند آزادانه بدرخشند

رسوایی به عنوان یک سری از شب های باشگاهی شروع شد، سپس اولین آلبوم خود را در سال 2022 منتشر کرد.

شانگهای:

Eloise Fan که از شب‌های باشگاهی شانگهای تحت سلطه مردان است، جایی که ظاهر یک زن اغلب به اندازه مهارت‌های موسیقایی او اهمیت دارد، خسته شده است، فضایی زیرزمینی ایجاد کرده است که در آن زنان دی‌جی آزادانه می‌درخشند.

در یک غروب سرد بهاری، ده‌ها زن جوان در یک بار زیرزمینی شلوغ در اطراف فن تهیه‌کننده موسیقی جمع شدند و او در کنار میکسر ایستاده بود و نحوه انتقال بین آهنگ‌ها را نشان می‌داد.

این حرفه ای تبلیغاتی 30 ساله یکی از بنیانگذاران یک لیبل به نام “رسوایی” است که از تولیدکنندگان زن حمایت می کند و کارگاه هایی را راه اندازی می کند که اصول موسیقی رقص الکترونیکی را آموزش می دهند.

او و تیمش بخشی از تعداد کمی از زنان هستند که برای ایمن‌تر کردن و استقبال بیشتر زندگی شبانه در چین تلاش می‌کنند.

با انجام این کار، آنها فعالانه در برابر هنجارهای اجتماعی محافظه کارانه مقاومت می کنند – و گاهی اوقات ناخواسته، در برابر پس زمینه ای که هر چیزی که فمینیستی دیده می شود به طور فزاینده ای به عنوان چالشی برای قدرت در نظر گرفته می شود، مقاومت می کنند.

انگیزه فن ساده است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «من می‌خواهم دیده شدن زنان را در صحنه موسیقی زیرزمینی افزایش دهم و اجازه دهم افراد بیشتری آنها را ببینند.

“شاید ما بتوانیم الهام بخش همه را شروع کنیم.”

رسوایی به عنوان یک سری از شب های باشگاهی شروع شد، سپس اولین آلبوم خود را در سال 2022 منتشر کرد.

در «رویاهای شانگهای»، مجموعه تمام زنان این لیبل که امسال منتشر شد، ضرب‌های تیک‌تیک‌دار و خروشان با صدای امواج خروشان و آوازهای تار ترکیب می‌شود تا چیزی را که گروه خلق و خوی «فریبنده و فریب‌دهنده» می‌نامد، بیان کند.

– تی شرت در مقابل آرایش –

در نوار، یکی از هنرمندان برجسته به گروه در مورد توسعه گوش برای آهنگسازی اشاره کرد.

ایوا که با نام هنری Empress CC اجرا می کند، گفت که صحنه موسیقی الکترونیک زیرزمینی به نوعی پناهگاه زنان است.

این مرد 31 ساله گفت که در کلوب های رایج، برخی از مردان “پرداخت برای نوشیدن زنان با شما” را به عنوان یک نماد وضعیت می دانند.

با این حال، تجربه او به عنوان یک تهیه کننده حرفه ای موسیقی به او نشان داده است که حتی در محافل زیرزمینی، زنان باید بیشتر از همتایان مرد خود تلاش کنند تا نشان خود را بگذارند.

ایوا گفت: «برای دی‌جی‌های زن با استعداد که بتوانند نامی برای خود دست و پا کنند، بسیار سخت‌تر از دی‌جی‌های مردی است که همزمان شروع کرده‌اند و در یک سطح هستند».

به طور گسترده تر، زنان در چین باید با کلیشه های منفی از هرزگی و غیراخلاقی که در اطراف زنانی که در کلوب ها و بارها رفت و آمد می کنند، مبارزه کنند.

در سال 2020، زمانی که بازدید یک زن جوان از بارهای متعدد توسط ردیاب‌های کووید در شهر چنگدو منتشر شد، سیل زشت آنلاین و زن‌ستیزی نشان داد که این تصورات هنوز هم می‌تواند گسترده باشد.

در سال‌های اخیر، نگرش‌های محافظه‌کارانه‌ای که برای زنان در درجه اول به دلیل ظاهر و فرزندآوری ارزش قائل می‌شوند، به طور فزاینده‌ای توسط رسانه‌های دولتی و فرهنگ عامه تقویت شده است.

حتی در محافل لیبرال‌تر، فن اغلب در کلوب‌هایی که او و دوستانش به عنوان دی‌جی دندان‌هایشان را می‌تراشند، احساس عینیت می‌کرد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «مردان می‌توانند تی‌شرت، گرمکن و شلوارک بپوشند و دی‌جی باشند، اما از زنان (انتظار می‌رود) آرایش غلیظ داشته باشند و لباس بپوشند تا جذاب و زیبا به نظر برسند.

“یکی از هنرمندان لیبل ما به من گفت که قبلاً از او برای اندازه گیری بدنش برای یک نمایش خواسته شده بود.”

او به عوامل دیگری در کاهش تعداد نسبتاً کمتر زنان در موسیقی اشاره کرد.

فان گفت، والدین اغلب احساس می کنند که طبیعی است که پسرها “شیطان” یا ایجاد مشکل و بازی کنند، اما دختران را تشویق می کنند “تصمیمات ایمن تری بگیرند”.

– دارای برچسب –

بریزی، یک متخصص حقوقی 27 ساله از استان جنوبی گوانگدونگ که در آلبوم رسوایی مشارکت داشته است، به خبرگزاری فرانسه گفت که به اهداف آشکارا فمینیستی این پروژه افتخار می کند.

او گفت: “رسوایی می تواند به زنان در چین کمک کند تا متوجه شوند که نوازندگان زن نیز می توانند خوب کار کنند.”

اما برچسب فمینیستی می تواند میدان مین برای زنانی باشد که تلاش می کنند به عنوان هنرمند شناخته شوند.

در چین، زنان در انظار عمومی اغلب به صراحت فمینیسم را رد می کنند تا از خشم طرفداران جلوگیری کنند.

افراد متعددی که در پروژه‌های فمینیستی مربوط به مکان‌های زندگی شبانه در چین کار می‌کنند به خبرگزاری فرانسه گفتند که توجه منفی مقامات را به خاطر فعالیت‌های خود به خود جلب کرده‌اند و صحبت آشکار با رسانه‌های خارجی در مورد فمینیسم بسیار خطرناک است.

در دوران رئیس جمهور شی جین پینگ، مقامات تقریباً هر نوع فعالیت فمینیستی را سرکوب کرده اند، سازمان های غیر دولتی را محدود کرده اند، چهره های برجسته را دستگیر کرده اند و حساب های رسانه های اجتماعی را تعلیق کرده اند.

در پکن، گروه راک زنانه Xiaowang گفت که دیدگاه تقلیل‌دهنده از نقش زنان در موسیقی می‌تواند مانع اشتیاق آنها به صداهای بلند و ریتم شود.

یوئتو، خواننده اصلی گروه، علیه آزار و اذیت جنسی در مکان‌های زندگی شبانه مبارزه کرده است و به مبارزه برای حقوق زنان اعتقاد جدی دارد – اما او تلاش می‌کند تا تاکید کند که موسیقی او چیزهای بیشتری دارد.

یوتو به خبرگزاری فرانسه گفت: «من فقط برای ترویج فمینیسم در یک گروه نیستم.

با این وجود، او گفت که به عنوان یک نوازنده زن “کمی مسئولیت پذیری” احساس می کند.

“امیدوارم برخی از دختران جوان بتوانند صدای واقعی نوازندگان زن را بشنوند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)