توییتر بی‌بی‌سی و شبکه NPR آمریکا را «با بودجه دولت» برچسب‌گذاری کرد

توییتر بی‌بی‌سی و شبکه NPR آمریکا را «با بودجه دولت» برچسب‌گذاری کرد

گزارش های خبری می گویند که بی بی سی برای شفاف سازی با توییتر تماس گرفته است. (نمایندگی)

واشنگتن:

توییتر پس از سر و صدایی که به دلیل برچسب زدن شبکه رادیویی NPR به عنوان “رسانه وابسته به دولت” به راه افتاد، عقب نشینی کرد و اکنون آن را “با بودجه دولت” می نامد.

شبکه رسانه اجتماعی ایلان ماسک نیز این برچسب جدید را برای بی‌بی‌سی اعمال کرده است که عمدتاً توسط خانواده‌های بریتانیایی با پرداخت هزینه مجوز تأمین می‌شود.

بر اساس گزارش های خبری، پخش کننده ملی محبوب بریتانیا برای شفاف سازی با توییتر تماس گرفته است.

تغییر در نحوه ارجاع توییتر به رادیو عمومی ملی مستقر در واشنگتن، بی سر و صدا یک شبه شنبه اتفاق افتاد و پس از شکایت این شبکه مبنی بر اینکه اصطلاح “وابسته به ایالت” تحقیرآمیز و نادرست است، رخ داد.

توییتر هفته گذشته NPR را مانند پلتفرم های چینی و روسی متعلق به دولت معرفی کرد.

در اعتراض، NPR توئیت کردن را متوقف کرد. حساب اصلی NPR – که بیش از 8.8 میلیون دنبال کننده دارد – در بیوگرافی به روز شده توییتر خود، از کاربران دعوت کرد تا “ما را در هر مکان دیگری که اخبار را می خوانید پیدا کنند.”

جان لنسینگ، مدیر اجرایی NPR گفت تصمیم توییتر “غیرقابل قبول” است و حساب رادیو از آن زمان تاکنون ساکت مانده است.

حساب‌های دیگری که توسط NPR اداره می‌شوند، مانند دسته‌های موسیقی و سیاست آن، مشخصات «وابسته به ایالت» را نداشتند و به ارسال توییت‌ها ادامه دادند.

اقدام آقای ماسک علیه NPR تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که توییتر وضعیت تایید شده نیویورک تایمز را در این پلتفرم، که مانند NPR، به ویژه از سوی محافظه‌کاران آمریکایی به سمت چپ‌گرایی متهم می‌شود، سلب کرد.

بر اساس سیاست توییتر، این تصمیم‌ها توئیت‌های هر دو شرکت را کم‌رنگ‌تر می‌کند و دسترسی آن‌ها به پلتفرمی را محدود می‌کند که همچنان یک ابزار ارتباطی اصلی برای رسانه‌ها، افراد مشهور و مقامات است.

ایلان ماسک سال‌ها است که نسبت به رسانه‌های خبری ابراز انزجار کرده است و در هفته‌های اخیر پاسخ خودکار یک شکلک مدفوع را به ایمیل‌های ارسال شده به آدرس اصلی مطبوعات سایت نصب کرده است.

اما روز پنجشنبه، NPR گفت که آقای ماسک در یک سری از ایمیل‌ها نشان داده است که برچسب‌گذاری مجدد ممکن است “دقیق” نبوده باشد و توییتر بیشتر به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

ماسک به NPR نوشت: «اصل عملیاتی در توییتر صرفاً رفتار منصفانه و برابر است، بنابراین اگر حساب‌های غیرآمریکایی را دولتی بدانیم، باید همین کار را برای ایالات متحده نیز انجام دهیم، اما به نظر می‌رسد که اینجا ممکن است دقیق نباشد.» .

بر اساس وب سایت NPR، بخش عمده ای از بودجه آن از هزینه های پرداخت شده توسط ایستگاه های عضو در سراسر ایالات متحده تأمین می شود که خود توسط اهداکنندگان فردی و بودجه دولتی حمایت می شوند.

NPR، یکی از معتبرترین رسانه های خبری آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفت که کمتر از یک درصد از بودجه عملیاتی آن از منابع فدرال تامین می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)