فیلیپین تصمیم برای اجازه ورود گردشگران واکسینه شده را به حالت تعلیق درآورد

فیلیپین تصمیم برای اجازه ورود گردشگران واکسینه شده را به حالت تعلیق درآورد

فیلیپین تاکنون هیچ موردی از سویه Omicron را گزارش نکرده است. (فایل)

مانیل:

فیلیپین به طور موقت تصمیم مبنی بر اجازه ورود گردشگران کاملاً واکسینه شده را به حالت تعلیق درآورده است تا از شیوع یک نوع جدید ویروس کرونا که به شدت جهش یافته در کشوری که بیشتر جمعیت آن واکسینه نشده اند، جلوگیری کند.

این در حالی است که کشور آسیای جنوب شرقی روز دوشنبه یک برنامه واکسیناسیون سه روزه را با هدف تسریع گسترش واکسیناسیون با هدف تسریع گسترش واکسیناسیون، با هدف تسریع گسترش واکسیناسیون، با هدف قرار دادن نه میلیون نفر از جوانان 12 ساله آغاز کرد.

این کشور تاکنون هیچ موردی از سویه Omicron را گزارش نکرده است که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان در سراسر جهان گسترش یافته است.

مانیل هفته گذشته اعلام کرد که به گردشگران کاملاً واکسینه شده از اکثر کشورها اجازه می دهد از اول دسامبر وارد شوند زیرا به دنبال احیای اقتصاد آسیب دیده این کشور است.

اما گروه ویژه کووید-19 دولت در آخر هفته با اعلام تعلیق پروازها از هفت کشور اروپایی، علاوه بر ممنوعیت قبلی ورود از چندین کشور آفریقایی، مسیر خود را تغییر داد.

جیمی مورنته، کمیسر اداره مهاجرت روز دوشنبه با استفاده از نام اختصاری گروه ضربت گفت: «IATF با توجه به نگرانی‌های جهانی در مورد نوع Omicron، ورود گردشگران خارجی را به حالت تعلیق درآورد.»

این تصمیم ضربه بزرگی به اپراتورهای گردشگری در سراسر کشور مجمع الجزایر است که از زمان بسته شدن مرزها در مارس 2020 به دلیل کاهش بازدیدکنندگان بین المللی و محدودیت در سفرهای داخلی ویران شده اند.

بر اساس داده‌های رسمی، گردشگری محرک اصلی اقتصاد این کشور است و نزدیک به 13 درصد از تولید ناخالص داخلی را در سال 2019 تشکیل می‌دهد، زمانی که بیش از هشت میلیون نفر از آن بازدید کردند.

این رقم در سال گذشته به 5.4 درصد کاهش یافت زیرا تعداد گردشگران با 82 درصد کاهش به 1.48 میلیون نفر رسید.

دولت محدودیت‌های ویروس را در هفته‌های اخیر کاهش داده است، زیرا نرخ روزانه آلودگی در پایین‌ترین سطح از ابتدای سال جاری است و نرخ واکسیناسیون در سراسر کشور افزایش می‌یابد.

اما ظهور Omicron ترس از اعمال مجدد محدودیت ها را افزایش داده است.

حدود یک سوم از جمعیت 110 میلیونی این کشور به طور کامل واکسینه شده اند.

فیلیپین بیش از 2.8 میلیون عفونت را از آغاز همه‌گیری ثبت کرده است که شامل بیش از 48000 مورد مرگ می‌شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)