اتهامات گیسلین ماکسول، سوسیالیست زندانی بریتانیا

سالاد کپک زده، توالت های بدبو: اتهام زندانی گیسلین ماکسول

گیسلین ماکسول، فعال اجتماعی بریتانیایی، در صورت محکوم شدن به اتهامات جدی، با 40 سال زندان مواجه خواهد شد. (فایل)

گیسلین ماکسول از بودن در زندان متنفر است.

این زن اجتماعی 59 ساله بریتانیایی – متهم به اصلاح دختران زیر سن قانونی برای رابطه جنسی با جفری اپستین – پس از دستگیری سال گذشته در املاک 156 هکتاری خود در نیوهمپشایر، تقریباً 17 ماه در بازداشتگاه متروپولیتن بروکلین نگهداری می شود.

وکلای او می گویند که او به دلیل مدتی که در زندان است، از کاهش وزن، ریزش مو و ضعف بینایی رنج می برد، جایی که شرایط او را خسته کرده است و نمی تواند به درستی به آمادگی دفاعی خود کمک کند. آنها ده‌ها پرونده در دادگاه برای اعتراض به شرایط او ارسال کرده‌اند و سطح نظارت او را به “حبس شدن دکتر هانیبال لکتر” به دلیل “ناتوانی” فدرال در نظارت بر اپستین، که در زندان در انتظار محاکمه درگذشت، تشبیه کرده‌اند.

این پرونده ها شامل همه چیز است، از درخواست ماسک چشم گرفته تا ادعای برخوردهای “نامناسب جنسی” توسط محافظان او.

جاستین پاپرنی، بانکدار سابق سرمایه گذاری در UBS Group AG که 18 ماه را به دلیل کلاهبرداری اوراق بهادار و یکی از بنیانگذاران White Collar Advice که متهمان را برای صدور حکم آماده می کند، گفت: زندان “یک تعدیل بزرگ” است. او می‌گوید: «وقتی زندگی تجملی داشته‌ای، آدم‌های دور و برت، توانمندسازها، کارمندان، و این فیلمنامه را به زندان تبدیل می‌کنی، این یک شوک است.

مکسول گاهی در سلول انفرادی مراقب خودکشی بوده است. قاضی پرونده او و یک دادگاه استیناف فدرال شش درخواست برای آزادی او قبل از محاکمه را رد کرده اند و با دادستان ها موافقت کردند که او یک خطر فرار است. انتخاب نهایی هیئت منصفه و بحث افتتاحیه برای دوشنبه برنامه ریزی شده است. مکسول در صورت محکوم شدن به جدی ترین اتهامات، با 40 سال زندان مواجه خواهد شد.

در میان شکایات ثبت شده به دادگاه، وکلای ماکسول می گویند که او چنین بوده است:

  • از ماسک چشم برای جلوگیری از اختلالات خواب خودداری کرد
  • بدون هیچ دلیل مشخصی از دسترسی به کمیساریای زندان محروم شد
  • تحت جستجوهای سلولی منظم و بازرسی های دهان باز قرار می گیرد
  • هر 15 دقیقه با بررسی چراغ قوه در شب بیدار می شود
  • در معرض زندانی مملو از حیوانات موذی و در معرض بوی توالت های پر شده
  • سالاد کپک زده سرو کرد
  • او را به سلول او فرستاد و سپس مجبور شد در انتقام از گزارش آزار جسمی، آن را تمیز کند
  • “به شیوه ای نامناسب جنسی توسط افسران اصلاح در موارد متعدد لمس شده است” در حین پات داون ها
  • تهدید شده توسط یک مارشال آمریکایی، که به او هشدار داد: “تو خاص نیستی – یادت باشد، تو در بازداشت هستی و قاضی به تو اهمیتی نمی دهد.”
  • محرومیت از میز یا سطح نوشتاری دیگر برای یادداشت برداری در حین بررسی اسناد
  • طبق پروتکل‌های کووید، به جای نشستن روی میز وکلای او، به جای اینکه در کنار آنها بتوانند از لپ‌تاپ با هم استفاده کنند، باید بنشینند.
  • بدون دسترسی به ایمیل و فقط 30 دقیقه در ماه برای تماس های تلفنی شخصی، در حالی که سایر بازداشتی های پیش از محاکمه به دلیل محدودیت های همه گیر ملاقات، 500 دقیقه دریافت کردند.

در 22 نوامبر، برادران و خواهران ماکسول از گروه کاری سازمان ملل متحد در مورد بازداشت خودسرانه در مورد شرایط او درخواست کردند و گفتند که حقوق او نقض می شود.

در دسامبر گذشته، دولت گفت که ماکسول به تفریحات، رایانه و تلویزیون دسترسی دارد، می‌تواند بیشتر روز را به دفاع از خود بپردازد، و هشت ساعت در ماه را برای تماس‌های اجتماعی اختصاص می‌دهد. دادستان به دادگاه گفت که او همچنین یک دفترچه یادداشت و اتاق خود برای بررسی شواهد در طول روز دارد و “بیشتر از هر زندانی دیگری برای بررسی کشف خود در زندان وقت دارد”.

اداره زندان ها قبلاً گفته بود که “اظهارات مربوط به رفتار نادرست کارکنان را جدی می گیرد” و ادعاها را برای تحقیقات به عنوان موجه ارجاع می دهد. اظهار نظر اضافی برای این داستان را رد کرد. سخنگوی سرویس مارشال‌های ایالات متحده، که زندانیان را به دادگاه منتقل می‌کند، بلافاصله ایمیلی مبنی بر اظهار نظر در مورد شکایات ماکسول ارسال نکرد.

پیپرنی گفت که ماکسول ممکن است از شرکتی که در حال حاضر نگهداری می‌کند، درس بگیرد، زیرا اکثر آن‌ها نمی‌توانستند امتیازی را که قبل از دستگیری از آن برخوردار بود، درک کنند. او گفت که به این ترتیب، زندان برای ماکسول می تواند “فرصتی برای رشد” باشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)