فائوسی می گوید که Omicron به احتمال زیاد مسری تر است، پس واکسینه شوید

فائوسی می گوید که Omicron به احتمال زیاد مسری تر است، پس واکسینه شوید

آنتونی فائوچی گفت شواهد قوی دال بر انتقال پذیری Omicron وجود دارد. (فایل)

مقامات بهداشتی ایالات متحده گفتند که به نظر می رسد نوع Omicron کووید-19 بیشتر قابل انتقال است و نیاز آمریکایی ها را برای دریافت واکسن یا واکسن های تقویتی تقویت می کند.

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی جو بایدن، در برنامه ان‌بی‌سی «Meet the Press» گفت که Omicron “یک فراخوان واضح” برای واکسینه شدن افراد است. او گفت که عفونت ها در ایالات متحده در حال افزایش است و با ظهور نوع جدید، پیشگیری بیشتر از این تاثیر خواهد داشت که آیا آمریکایی ها “به سمت زمستانی تیره یا تاریک تر می روند.”

بایدن هفته گذشته ارتباطات سفر ایالات متحده را از روز دوشنبه با هشت کشور آفریقایی از جمله آفریقای جنوبی، جایی که Omicron برای اولین بار در آنجا شناسایی شد، محدود کرد. پس از اینکه بایدن توسط تیم واکنش به کووید و فائوچی در روز یکشنبه در جریان قرار گرفت، کاخ سفید گفت که رئیس جمهور روز دوشنبه در مورد پاسخ ایالات متحده به Omicron به روز رسانی خواهد کرد.

فرانسیس کالینز، مدیر مؤسسه ملی بهداشت، گفت: «هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد، اما … با کشف Omicron در هفته گذشته در آفریقای جنوبی، دلیلی عالی برای تقویت شدن است». او در برنامه “فاکس نیوز ساندی” گفت واکسن های موجود علیه جهش ها کار کرده اند و ممکن است اکنون دوباره کار کنند.

وی افزود: «با توجه به این تاریخچه، ما انتظار داریم که به احتمال زیاد واکسن‌های فعلی برای ایجاد محافظت کافی باشند و به‌ویژه تقویت‌کننده‌ها این لایه حفاظتی اضافی را ارائه کنند».

سویه Omicron به سرعت در جنوب آفریقا گسترش یافته و تا اروپا و استرالیا رسیده است.

فائوچی در برنامه “این هفته” شبکه ABC در روز یکشنبه گفت: “به ناچار در ایالات متحده خواهد بود”. سوال این است که آیا ما برای آن آماده خواهیم شد؟

ایالات متحده هنوز تلاش ملی و جامعی را برای تعیین توالی موارد Covid-19 برای کمک به شناسایی انواع جدید انجام نداده است. در عوض، مقامات فدرال تا حد زیادی به عملیات های ایالتی و سایر آزمایشگاه های خصوصی برای ردیابی انواع متکی هستند. از سوی دیگر، آفریقای جنوبی دارای قابلیت توالی یابی ژنومی پیشرفته ای در نظر گرفته می شود.

فائوسی گفت: “ویژگی های مولکولی Omicron که به شدت نشان می دهد که قابل انتقال تر است.” او گفت که در حال حاضر، “ما هنوز نمی دانیم که میزان شدت آن چقدر خواهد بود” و همچنین نمی دانیم که واکسن های موجود چقدر به راحتی از آنها فرار می کند.

موارد خفیف

مقامات آفریقای جنوبی می گویند موارد اولیه نشان می دهد که علائم عفونت omicron خفیف بوده است.

کالینز گفت که یک واکسن جدید و هدفمند علیه Omicron “حداقل سه ماه یا بیشتر طول می کشد تا ایجاد شود.” او گفت که “زمان بسیار خوبی” برای آمریکایی ها برای تزریق واکسن های تقویت کننده یا واکسیناسیون اولیه است.

کالینز گفت: “Omicron یک دلیل دیگر برای انجام این کار است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)