فیلیپین با عواقب طوفان دست و پنجه نرم می کند و شمار تلفات به 300 می رسد

فیلیپین با عواقب طوفان دست و پنجه نرم می کند و شمار تلفات به 300 می رسد

طوفان رای نزدیک به 490000 نفر را در فیلیپین آواره کرد.

مانیل:

بیش از 300 نفر بر اثر طوفان قدرتمند در فیلیپین که خانه ها را ویران کرد، شهرها را سیل کرد، خطوط برق و ارتباطات را قطع کرد و صدها هزار نفر را در مناطق مرکزی و جنوبی آن آواره کرد، کشته شدند.

هواپیماهای نظامی و کشتی های نیروی دریایی روز دوشنبه برای حمل کمک به مناطق ویران شده توسط طوفان رای اعزام شدند، زیرا این کشور با شدیدترین طوفان از بین 15 طوفانی که امسال مجمع الجزایر را درنوردیده است، دست و پنجه نرم می کند.

دلفین لورنزانا، وزیر دفاع، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «ما هنوز در حال ارزیابی خسارات وارده هستیم، اما این خسارت بسیار زیاد است. اولین کاری که ما انجام می دهیم رسیدگی به غذا و آب (تدارکات) و مراقبت های پزشکی مجروحان است.

لورنزانا به نیروهای مسلح گفت که کالاهای امدادی را با استفاده از تمام دارایی های موجود تحویل دهند و در صورت لزوم، نیروهای بیشتری را اعزام کنند.

تعداد تلفات ناشی از طوفان در طول روز دوشنبه با ادامه تلاش های امداد و نجات در مناطق به شدت آسیب دیده افزایش یافت.

پلیس در گزارشی اعلام کرد که تا ساعت 1000 به وقت گرینویچ، شمار تلفات رای به 375 نفر افزایش یافته است که این طوفان را به یکی از مرگبارترین طوفان هایی تبدیل کرده است که این کشور جنوب شرق آسیا را درنوردیده است. تعداد مجروحان به 500 نفر رسیده و 56 نفر مفقود شده اند.

این شمارش که به گفته پلیس مورد تایید قرار گرفت، بسیار بیشتر از 58 مرگ ثبت شده توسط آژانس ملی بلایای طبیعی است که می گوید هنوز در حال بررسی گزارش ها از مناطق آسیب دیده است.

اکثر مرگ و میرهای گزارش شده توسط پلیس در منطقه مرکزی ویسایاس، محل غواصی در استان بوهول، در میان برخی از محبوب ترین مقاصد گردشگری، و منطقه کاراگا در شمال شرقی میندانائو بوده است.

فرماندار استان آرتور یاپ به شبکه تلویزیونی سی ان ان فیلیپین گفت که بیم آن دارد که تعداد کشته ها بیشتر شود، زیرا فقدان پیوندهای تلفن همراه جمع آوری اطلاعات را دشوار کرده است.

رای، که روز پنجشنبه به عنوان طوفان رده 5 به خشکی رسید، خاطرات ویرانی هایی را که در سال 2013 توسط طوفان هایان، یکی از قوی ترین طوفان های استوایی ثبت شده تا کنون، که باعث کشته شدن 6300 نفر در فیلیپین شد، زنده کرد.

رای نزدیک به 490000 نفر را در فیلیپین قبل از حرکت به سمت دریای چین جنوبی در آخر هفته آواره کرد.

در استان‌های سبو، لیته، و سوریگائو دل نورته، از جمله سیارگائو، که مورد علاقه موج‌سواران است، و جزایر دیناگات، ردپایی از ویرانی بر جای گذاشت.

رئیس جمهور رودریگو دوترته، که در آخر هفته از مناطق طوفان زده بازدید کرد، قول داد حدود 2 میلیارد پزو (40 میلیون دلار) برای کمک به تلاش های بازیابی کمک کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)