فیلم مادیان خونی ایسلند ظاهر شد، دستور کاوشگر صادر شد

فیلم مادیان خونی ایسلند ظاهر شد، دستور کاوشگر صادر شد

این مقام گفت اگر در بازرسی تخلفی کشف شود، این عمل “فورا” متوقف می شود.

ریکیاویک، ایسلند:

ایسلند پس از انتشار ویدئویی تکان دهنده از طریق انجمن های حمایت از حیوانات که نشان دهنده بدرفتاری با اسب ها بود، تحقیقی را آغاز کرد.

ایسلند یکی از تنها سه کشور در جهان است که به کشاورزان اجازه می دهد از مادیان های باردار در به اصطلاح مزارع خون خون استخراج کنند.

یک ویدیوی 20 دقیقه‌ای که توسط بنیاد رفاه حیوانات (AWF) و انجمن‌های Tierschutzbund زوریخ در یوتیوب منتشر شد، نشان می‌دهد که پرسنل مزرعه در حال ضرب و شتم و بدرفتاری با اسب‌ها هستند که پس از از دست دادن خون حاوی هورمونی که به ویژه برای تقویت باروری خوک استفاده می‌شود، ضعیف شده‌اند.

مقامات دامپزشکی ایسلند در بیانیه ای اعلام کردند که به نظر می رسد اقدامات نشان داده شده در این ویدئو با رفاه حیوانات در تضاد است و افزودند که آنها این موضوع را “بسیار جدی” می گیرند.

این سازمان ها به همراه ائتلافی از سازمان های بین المللی حمایت از حیوانات، از کمیسیون اتحادیه اروپا خواسته اند که واردات و تولید هورمون PMSG (گنادوتروپین سرم مادیان باردار) را ممنوع کند.

انجمن ها خاطرنشان کردند که پارلمان اروپا اخیراً درخواست مشابهی را مطرح کرده است.

این ویدئو با عنوان «ایسلند، سرزمین 5000 مادیان خونی»، تصاویری را نشان می‌دهد که بین سال‌های 2019 تا امسال از استخراج خون بحث‌برانگیز در برخی از 119 مزرعه خونی این کشور گرفته شده است.

ایسلند تنها کشور اروپایی است که اجازه می دهد این تمرین در آرژانتین و اروگوئه نیز انجام شود.

صنعت داروسازی از این هورمون برای تقویت باروری در گاو، گوسفند و بز و همچنین خوک استفاده می کند.

AWF در وب‌سایت خود خاطرنشان می‌کند که هورمون PMSG تخمک‌گذاری را تحریک می‌کند، اندازه بستر بزرگ‌تر را تولید می‌کند و باعث بلوغ زودتر در خروس‌ها می‌شود.

این عمل یک صنعت رو به رشد در ایسلند تحت شرکت بیوتکنولوژی ایستکا ehf است که از این محصول استفاده می کند.

در این سایت، AWF می گوید که “این یک تجارت میلیونی است که برای حدود 40 سال سود بالایی داشته است.”

اما افزود که تحقیقات در آرژانتین و اروگوئه حاکی از آن است که “بیش از 10000 مادیان به طرز ظالمانه ای برای صنایع گوشت و لبنیات در اروپا مورد سوء استفاده قرار می گیرند.”

علاوه بر این، «از آنجایی که این هورمون را فقط در اوایل بارداری می‌توان دریافت کرد، کره‌ها سقط می‌شوند تا بتوان مادیان‌ها را دو بار در سال آغشته کرد و بر رنج آن‌ها بیشتر می‌افزاید.

هر ساله حدود 30 درصد از مادیان ها از سیستم تولید خارج می شوند: آنها یا در مراتع می میرند یا زمانی که دیگر باردار نمی شوند به کشتارگاه های مورد تایید اتحادیه اروپا فرستاده می شوند.

اداره دامپزشکی ایسلند می گوید که این عمل در سال جاری روی حدود 5400 مادیان در سراسر کشور انجام شد و افزود که سالانه از حدود 40 درصد از مزارع بازدید می کند.

این مقام گفت اگر در بازرسی تخلفی کشف شود، این عمل “فورا” متوقف می شود.

این مقام روز دوشنبه گفت: «در مجموع، فعالیت ها در پنج مزرعه از سال 2014 به حالت تعلیق درآمده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)