پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از حادثه در محل پرتاب به تعویق افتاد

پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از حادثه در محل پرتاب به تعویق افتاد

تلسکوپ فضایی جیمز وب در ابتدا قرار بود در 18 دسامبر به فضا پرتاب شود.

واشنگتن:

ناسا روز دوشنبه گفت که پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب، که ستاره شناسان امیدوارند نویدبخش دوره جدیدی از اکتشافات باشد، پس از یک حادثه در تاسیسات پرتاب آن در گویان فرانسه تا 22 دسامبر به تعویق افتاده است.

تکنسین ها در حال آماده شدن برای اتصال این رصدخانه 10 میلیارد دلاری به یک آداپتور وسیله نقلیه پرتاب کننده بودند که برای تثبیت آن به مرحله بالایی موشک آریان 5 استفاده می شود.

آژانس فضایی ایالات متحده در یک پست وبلاگی گفت: “رها شدن ناگهانی و بدون برنامه ریزی یک باند گیره – که وب را به آداپتور وسیله پرتاب محکم می کند – باعث ایجاد ارتعاش در سراسر رصدخانه شد.” و اضافه کرد که این حادثه در حالی رخ داده است که عملیات “زیر” انجام می شد. مسئولیت کلی Arianespace.”

Arianespace شرکت پرتاب فرانسوی است که برای پرتاب این تلسکوپ قرارداد دارد.

یک تیم به رهبری ناسا اکنون در حال بررسی چگونگی وقوع آن و آزمایش است تا با اطمینان مشخص شود که این حادثه به هیچ یک از اجزای آن آسیب نرسانده است.

این تلسکوپ فضایی در ابتدا قرار بود در 18 دسامبر به فضا پرتاب شود، بنابراین در حال حاضر تاخیر تنها چند روز است.

محققان می‌خواهند از تلسکوپ فضایی وب، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی که تا کنون ساخته شده است، استفاده کنند تا به گذشته بیش از 13.5 میلیارد سال نگاه کنند تا اولین ستاره‌ها و کهکشان‌هایی را ببینند که چند صد میلیون سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفتند.

یک ویژگی کلیدی توانایی آن در تشخیص فروسرخ است، زیرا زمانی که نور اولین اجرام به تلسکوپ های ما می رسد، در نتیجه انبساط کیهان به سمت انتهای قرمز طیف الکترومغناطیسی منتقل شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)