فیلم‌هایی از آتش‌سوزی‌های «خارج از کنترل» که در نوا اسکوشیا کانادا موج می‌زند

«آخرالزمانی»: فیلم‌ها آتش‌سوزی‌های «خارج از کنترل» را که در نوا اسکوشیا در کانادا موج می‌زند

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، آتش سوزی های جنگلی را “فوق العاده جدی” خواند.

آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی در استان نوا اسکوشیا در کانادا چندین خانه را ویران کرده و بیش از 16000 کانادایی را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرده است. از روز دوشنبه، حدود 16400 نفر مجبور به ترک خانه های خود در نزدیکی هالیفاکس، بزرگترین شهر نوا اسکوشیا شده اند. بی بی سی گزارش شده است. این آتش سوزی همچنین مقامات رسمی را بر آن داشت تا اواخر روز یکشنبه در هالیفاکس وضعیت اضطراری محلی اعلام کنند.

این آتش‌سوزی‌ها که در مجموع بیش از 25000 هکتار را در بر می‌گیرد و مقامات آن را “خارج از کنترل” می‌دانند، دست‌کم 200 ساختمان را ویران کرده و دود عظیمی از دود را بر فراز منطقه فراگرفته است. CNN. بیش از 200 خدمه از آژانس های سراسر استان برای کمک به مقابله با آتش سوزی اعزام شده اند. خوشبختانه گزارشی از کشته و زخمی شدن گزارش نشده است.

در رسانه های اجتماعی، بسیاری از ساکنان ویدئوهایی از آتش سوزی جنگلی منتشر کردند که آنها آن را “تهاجمی” و “آخرالزمانی” توصیف کردند.

ویدیوها را اینجا ببینید:

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز دوشنبه در توییتی آتش سوزی های جنگلی را “فوق العاده جدی” خواند.

او در توییتی نوشت: «وضعیت آتش‌سوزی در نوا اسکوشیا فوق‌العاده جدی است و ما آماده ارائه هرگونه حمایت و کمک فدرال هستیم. ما همه افراد را که تحت تأثیر قرار می گیرند در افکار خود نگه می داریم و از کسانی که سخت برای حفظ امنیت مردم تلاش می کنند تشکر می کنیم.»

طبق یک خبرنامه، هر خانواده ای که باید تخلیه شود، 500 دلار از طریق صلیب سرخ کانادا دریافت خواهد کرد.

«قلب ما برای همه کسانی است که تحت تأثیر این آتش سوزی ها قرار گرفته اند. ما می دانیم که شما در حال تجربه عدم اطمینان و پریشانی هستید. ما این را می بینیم و می خواهیم سعی کنیم بخش کوچکی از استرس مالی را کاهش دهیم. این بودجه می تواند به نیازهای فوری مانند غذا و اقلام مراقبت شخصی در زمانی که مردم آواره هستند کمک کند.

بسیاری از کارشناسان به تغییر آب و هوا به عنوان عاملی اشاره کرده اند که آب و هوای شدید مانند آتش سوزی، موج گرما و طوفان های استوایی را در سراسر جهان بدتر کرده است.