ارتباط مرگ مرد با زامبی زامبی زایلازین، اولین بار در بریتانیا

ارتباط مرگ مرد با زامبی داروی زایلازین، اولین بار در بریتانیا

در گزارش سم شناسی این مرد چندین دارو شناسایی شد.

زایلازین، “دارو زامبی” که در ایالات متحده هشدار می دهد، با مرگ یک مرد 43 ساله در بریتانیا مرتبط است. بی بی سی. این دارو که به نام ترانق نیز شناخته می شود، به عنوان آرام بخش برای گاوها و اسب ها استفاده می شود. اما بازار غیرقانونی مواد مخدر ایالات متحده را پر کرده است و دلالان اغلب آن را با سایر مواد مخدر غیرقانونی مانند فنتانیل و هروئین مخلوط می کنند. اکنون مشخص شده است که این ماده مخدر در داخل پسر کارل واربرتون، اهل سولیهول، میدلندز غربی نیز پیدا شده است.

این مرد در ماه می 2022 در خانه درگذشت و سابقه سوء مصرف مواد مخدر داشت بی بی سی با استناد به گزارش پزشکی قانونی گفت. گزارشی در مورد مرگ او نیز در مجله پزشکی قانونی و قانونی منتشر شد و گفت که این مرد “احتمالاً هروئین خریده است و نمی دانسته است که حاوی زایلازین و فنتانیل است”.

در ادامه این گزارش آمده است: “تا جایی که ما می دانیم، این اولین مرگ مرتبط با استفاده از زایلازین است که در بریتانیا و حتی اروپا گزارش شده است و نشان دهنده ورود زایلازین به عرضه دارویی بریتانیا است.”

دکتر کارولین کوپلند، مدرس در کینگز کالج لندن و مدیر برنامه ملی مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد، گفت: بی بی سی که کارشناسان بهداشت نمی دانند که مشکل زایلازین چقدر گسترده است زیرا این دارو در غربالگری های استاندارد دارویی در کشور گنجانده نشده است.

دکتر گفت: “ما باید دریابیم که آن شخص چگونه در سیستم خود به آن مبتلا شده است.”

مطابق با هشدار علمیدر گزارش سم شناسی این مرد چندین دارو شناسایی شد: هشت دارو در خون و ادرار و سه دارو دیگر در ادرار.

مرگ این مرد که نامش فاش نشده است، به این نتیجه رسیده است که از ترکیب هروئین، فنتانیل، کوکائین و زایلازین رخ داده است. شواهدی وجود داشت که نشان می داد این ترکیب دارویی تزریق شده است.

زایلازین اثرات شدیدی بر روی افرادی دارد که دچار زخم می شوند یا حتی در برخی موارد ممکن است یک اندام را از دست بدهند.