فیس بوک مکانیسم های بررسی حقایق خود را توضیح می دهد – RT World News

طبق گفته این شرکت فناوری، از نظر قانونی، بررسی‌های واقعی شخص ثالث که در شبکه اجتماعی متا فیس‌بوک استفاده می‌شود، فقط «نظر» است و بیانیه واقعیت نیست. قبلاً گفته بود که حق بررسی حقایق نظرات را برای خود محفوظ می دارد.

این اعتراف خیره کننده در مورد ماهیت بررسی حقایق توسط متا در پرونده ای که توسط کارشناس آزادیخواه جان استوسل علیه این شبکه اجتماعی مطرح شده بود، به دادگاه ارائه کرد.

در شکایتی که در ماه سپتامبر ارائه شد، استوسل ادعا کرد که فیس‌بوک و یک فروشنده شخص ثالث با برچسب‌گذاری ویدیویی درباره آتش‌سوزی‌های جنگلی که در صفحه‌اش پست کرده بود، او را بدنام کرده‌اند. روی برچسب نوشته شده بود: «متن از دست رفته. راستی‌بین‌های مستقل می‌گویند این اطلاعات می‌تواند مردم را گمراه کند.» و از خوانندگان خواست تا روی دکمه ای کلیک کنند “ببین چرا.” این پیوند منجر به توضیحی شد که ادعایی را رد کرد، که استوسل گفت هرگز در ویدیوی خود مطرح نکرده است.

ادامه مطلب


پرسش‌های استاد فناوری فیس‌بوک با اطلاعات نادرست مبارزه می‌کنند

متا در دفاع از فرآیند بررسی واقعیت خود در برابر دادگاه منطقه ای ایالات متحده در کالیفرنیا، توضیح داد که برچسب های استفاده شده توسط فیس بوک «نه دروغ است و نه افترا. برعکس، آنها نظر محافظت شده را تشکیل می دهند.» در مورد توضیحاتی که برچسب‌ها به آن‌ها پیوند دارند، بایگانی استدلال می‌کند، همین امر صادق است.

صنعت حقیقت‌سنجی در بحبوحه فشار فزاینده بر غول‌های فناوری مستقر در ایالات متحده برای سخنرانی بهتر پلیس در پلتفرم‌های خود، ظاهراً برای جلوگیری از مداخله سیاسی توسط بازیگران بدخیم و انتشار اطلاعات نادرست، رونق گرفته است.

قوانین فیس بوک به آن گستره بسیار وسیعی از مواردی که باید بررسی شود می دهد. از قضا، سال گذشته این شبکه اجتماعی به وضوح نشان داد که محتوایی که هست «به‌عنوان نظر ارائه می‌شود، اما مبتنی بر اطلاعات نادرست است – حتی اگر یک مقاله یا سرمقاله باشد – [is] هنوز واجد شرایط بررسی واقعیت است.»

در همین حال، حتی برخی از مدیران خود متا نسبت به رویکردی که متا در پیش گرفته است، تردیدهایی دارند.

“توانایی ما برای دانستن اینکه اطلاعات غلط چیست، خود زیر سوال است و من فکر می‌کنم منطقی است.” اندرو باسورث، که قرار است سال آینده مدیر ارشد فناوری متا شود، در مصاحبه ای با Axios در HBO گفت.