موارد Omicron در انگلستان: بستری شدن در بیمارستان، مرگ و میر به شدت افزایش می یابد

در Omicron، انگلستان می‌گوید: «بیماری‌ها، مرگ و میرها به شدت افزایش می‌یابد»

Omicron: سویه B.1.1.529 اولین بار هفته گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد (پرونده)

دهلی نو:

ساجد جاوید، وزیر بهداشت روز گذشته در مجلس عوام گفت که انتظار می‌رود مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا در نتیجه گسترش سریع سویه Omicron “به شدت افزایش یابد”.

آقای جاوید گفت که این نوع در حال حاضر 44 درصد از کل عفونت‌های کووید در لندن را تشکیل می‌دهد و انتظار می‌رود طی 48 ساعت به سویه غالب در شهر تبدیل شود. او گفت که در سراسر بریتانیا 4713 مورد Omicron وجود دارد. آژانس امنیت بهداشت بریتانیا روزانه دو میلیون مورد جدید را تخمین می زند.

“در حال حاضر 10 نفر تایید شده در انگلیس وجود دارد که با Omicron در بیمارستان بستری شده اند. مهم است که به یاد داشته باشیم که بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان حدود دو هفته از ابتلا به عفونت عقب می افتد. بنابراین، می توانیم انتظار داشته باشیم که این تعداد در روزها و هفته های پیش رو به طور چشمگیری افزایش یابد. آقای جاوید گفت.

افراد بستری شده در بیمارستان بین 18 تا 85 سال سن دارند و اکثر آنها دو دوز واکسن دریافت کرده اند.

او روز دوشنبه در صحبت با قانونگذاران بریتانیایی گفت که سرویس بهداشتی بریتانیا (سرویس بهداشت ملی) برای مواجهه با بستری شدن و مرگ و میر مورد انتظار ناشی از سویه Omicron به “به بالاترین سطح آمادگی اضطراری” باز خواهد گشت.

وزیر بهداشت همچنین به مجلس عوام گفت که بریتانیا «در مسابقه بین ویروس و واکسن گرفتار شده است» و خاطرنشان کرد که سطح هشدار ملی به «چهار» – دومین بالاترین- افزایش یافته است.

همه اینها در حالی رخ می دهد که بریتانیا اولین مرگ یک فرد را تایید کرده است – جزئیات پزشکی، از جمله وضعیت واکسیناسیون، هنوز منتشر نشده است که به نوع Omicron مبتلا شده است.

این همچنین اولین مرگ تایید شده عمومی در سراسر جهان از سویه به سرعت در حال گسترش است.

2sa26v

ساجد جاوید، وزیر بهداشت گفت که این نوع در حال حاضر 44 درصد از عفونت ها را در لندن تشکیل می دهد (پرونده)

خبر اولین مرگ در حالی منتشر می شود که کارشناسان پزشکی در سراسر جهان بر خطر ناشی از Omicron تاکید می کنند. سازمان جهانی بهداشت این هفته به خبرگزاری AFP گفت داده‌های اولیه نشان می‌دهد که این سویه ممکن است علائم کمتری ایجاد کند، اما نسبت به دلتا قابل انتقال است و کارایی واکسن را کاهش می‌دهد.

نوع دلتا که برای اولین بار در اوایل سال جاری در هند شناسایی شد، مسئول بیشتر عفونت های فعلی است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به خبرنگاران در لندن گفت: «این ایده به نوعی نسخه خفیف‌تر ویروس است – من فکر می‌کنم این چیزی است که ما باید آن را (به) یک طرف بگذاریم – و سرعت محسوسی را که با آن در میان جمعیت شتاب می‌گیرد، تشخیص دهیم. .

آقای جانسون، که سال گذشته نیز با اعتراضی نسبت به مهمانی‌های کارکنان در دفتر داونینگ استریت خود مواجه شد، در این زمان محدودیت‌های سخت‌تر در مورد موارد اعلام شده در 27 نوامبر قبل از کریسمس را رد کرده است.

دولت بریتانیا برنامه‌های خود را برای اجرای یک برنامه سریع دوزهای تقویت کننده اعلام کرده است.

Pfizer و BioNTech هفته گذشته سه واکسن خود را برای مبارزه با Omicron توصیه کردند. در نتیجه، کشورهایی که دارای ذخایر کافی واکسن هستند، شهروندان خود را تشویق کرده‌اند که برای بار سوم ضربه‌ای بزنند.

هند – که 49 مورد Omicron Covid را در سطح ملی گزارش کرده است – با وجود موجودی واکسن Covishield موسسه سرم هنوز دوز تقویت کننده را توصیه نکرده است.

منابع رسمی به خبرگزاری PTI گفتند، هفته گذشته، هیئتی از سازمان ملی دارو، داده‌های کارآزمایی بالینی محلی و پیشنهادی و همچنین توجیهی برای تایید دوز تقویت کننده درخواست کرد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که نوع Omicron – که برای اولین بار ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد – از هفته گذشته در بیش از 60 کشور گسترش یافته است، در میان وحشت افزایش یافته در سراسر جهان نسبت به موج دیگری از عفونت ها.

با ورودی AFP، AP، رویترز، PTI