فوران آتشفشان شیولوچ روسیه، هشدار پرواز صادر شد

فوران آتشفشان شیولوچ روسیه، هشدار پرواز صادر شد

فوران آتشفشان توده های دود را چندین کیلومتر در آسمان فرستاد.

آتشفشان شیولوچ روسیه که گفته می‌شود یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های این کشور است، روز سه‌شنبه فوران کرد و خاکستر را در بخش وسیعی از شرق دور شبه‌جزیره کامچاتکا پرتاب کرد. مستقل گفت: هشدار هوانوردی به دلیل پوشاندن ابر عظیم خاکستر آسمان منطقه پس از فوران صادر شده است. به گفته این منبع، آتشفشان درست بعد از نیمه شب فوران کرد و شش ساعت بعد به اوج خود رسید. بر اساس گزارش ژئوفیزیک شعبه کامچاتکا آکادمی علوم روسیه، ابر خاکستر مساحتی به وسعت 108000 کیلومتر مربع را پوشانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زندگی عادی در چندین روستا فلج شده است، روستاهایی که زیر فرشی از خاکستر خاکستری به عمق تقریبا 10 سانتی متر پوشیده شده اند که عمیق ترین آن در 60 سال اخیر است.

lln6tgdo

گفت: جریان‌های گدازه‌ای از کنار آتشفشان سرازیر شده‌اند، برف‌ها را ذوب کرده و هشدار جریان گل را به دنبال داشته است. مستقل.

آتشفشان شناسان یک هشدار کد قرمز برای پروازها صادر کردند و سازمان هوانوردی روسیه Rosaviatsiya از خدمه خواست تا “به طور مداوم تغییرات در اطلاعات هواشناسی را زیر نظر داشته باشند”.

تیم واکنش به فوران آتشفشانی کامچاتکا (KVERT) “یک فوران بیرونی آتشفشان ادامه دارد. ابرهای خاکستری به ارتفاع 15 کیلومتر (49200 فوت)… ممکن است در هر زمان رخ دهند. فعالیت های مداوم می تواند هواپیماهای بین المللی و کم پرواز را تحت تاثیر قرار دهد.” ) در اعلامیه هشدار کد قرمز خود گفته است.

ولادیمیر سولودوف، فرماندار کامچاتکا، گفت که سه روستا – کلیوشی، کوزیرفسک و مایسکویه – بیشترین آسیب را دیده اند. وی از مردم خواست که در خانه بمانند و اعلام کرد که مدارس تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سولودوف در تلگرام گفت: «تا حد امکان در خانه بمانید».

طبق گزارش KVERT، شیولوچ بین 60 تا 70 هزار سال قدمت دارد و یکی از بزرگترین آتشفشان های کامچاتکا است.

شبه جزیره کامچاتکا جمعیت کمی دارد.

برنامه جهانی آتشفشانی موسسه اسمیتسونیان تخمین می زند که کمتر از 12000 نفر در شعاع 100 کیلومتری آتشفشان زندگی می کنند.