با تشدید جنگ، خندق مایل‌ها طولانی حفر شده توسط روس‌ها در اوکراین پیدا شد: گزارش

با تشدید جنگ، خندق مایل‌ها طولانی حفر شده توسط روس‌ها در اوکراین پیدا شد: گزارش

این سنگر بزرگ در جدیدترین تصاویر ماهواره ای Sentinel-2 دیده می شود.

بر اساس تصاویر ماهواره ای منتشر شده توسط اوکراین، ارتش روسیه در آماده سازی برای یک ضد حمله از سوی اوکراین، در حال ساخت استحکامات دفاعی عظیمی است که از فضا قابل مشاهده است. مرکز تحقیقات روزنامه نگاری اوکراین

نیروهای ولادیمیر پوتین در حال ساختن یک سنگر بزرگ در منطقه مورد تهاجم اوکراین Zaporizhzhia هستند که تا کنون حدود 45 مایل (72.42 کیلومتر) طول دارد.

به گزارش خبرنگار مرکز تحقیقات روزنامه نگاری نقاط افراطی منطقه مستحکم روسیه در غرب، که به لطف عکس های ماهواره سنتینل-2 کشف شده است، در مجاورت روستای سمنووکا قرار دارد. اینجا حدود 9 کیلومتر با مرکز ملیتوپل فاصله دارد که دولت اشغالگر فدراسیون روسیه در منطقه آن را به عنوان پایتخت خود تعیین کرده است.

در جدیدترین عکس‌های گرفته شده توسط ماهواره سنتینل-2، دره‌ای دست‌ساز که زمینی را در خارج از روستای مارینیوکا به حاشیه روستای سمنیوکا متصل می‌کند، دیده می‌شود.

تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای نشان می دهد که ساخت این خط دفاعی در اوایل سپتامبر 2022 آغاز شده است.

تقریباً یک سوم استان زاپوریژژیا که روسیه سال گذشته آن را ضمیمه کرد، توسط سنگر دفاعی پوشانده شده است.

در همین حال، روز سه‌شنبه، رئیس سرویس امنیتی FSB روسیه، اوکراین و غرب را متهم کرد که جوانان روس را برای انجام حملات مسلحانه در کشورشان استخدام می‌کنند.

این اتهام از سوی الکساندر بورتنیکوف، رئیس امنیت، یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، غرب را به کمک به کیف در انجام “حملات تروریستی” در روسیه متهم کرد، در حالی که مسکو حملات نظامی خود را علیه اوکراین دنبال می‌کند.

مسکو انتقادات از کمپین خود در اوکراین را با افزایش تعداد پرونده های خیانت و محکومیت های طولانی مدت زندان برای مخالفان رسانه های اجتماعی سرکوب کرده است.

بورتنیکوف در نشست کمیته ملی ضد تروریسم در مسکو گفت: “در شرایطی که روسیه عملیات نظامی ویژه را انجام می دهد، نیروهای ویژه اوکراین و متصدیان غربی آنها تلقین ایدئولوژیک تهاجمی و استخدام شهروندان ما را آغاز کرده اند.”

بر اساس بیانیه این کمیته، وی افزود: «به ویژه نسل جوان، آنها را در فعالیت های خرابکارانه، تروریستی و افراطی مشارکت دهیم.

(با ورودی های AFP)