فعالان آب و هوا خود را به جاده ها می چسبانند و ترافیک را در برلین مسدود می کنند

فعالان آب و هوا خود را به جاده ها می چسبانند و ترافیک را در برلین مسدود می کنند

برلین:

برلین – تعداد زیادی از فعالان آب و هوا خود را به جاده‌های سراسر برلین چسبانده‌اند و ترافیک ساعات شلوغی را مسدود کرده و برخی از رانندگان را در روز دوشنبه عصبانی کرده‌اند.

رهگذران بر سر معترضان گروه “نسل لتزته” (آخرین نسل) فریاد زدند که دستان خود را به آسفالت چسبانده و در چهارراه های شلوغ در ردیف هایی نشسته بودند تا دولت را برای انجام اقدامات بیشتر در برابر تغییرات آب و هوایی تحت فشار قرار دهند.

یک مرد قبل از اینکه توسط پلیس هل داده شود به سمت صفی از مبارزان دوید، سپس به او کمک کرد تا از جای خود بلند شود و به او گفت که آرام شود.

ویدئویی که توسط گروه کمپین در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، مرد دیگری را نشان می‌دهد که دو فعال را که ظاهراً یکی از آنها دم اسبی‌اش بود، به کنار جاده می‌کشاند. رویترز نتوانست صحت آن فیلم یا زمان و مکان گرفتن آن را تأیید کند.

یکی از رهگذران در حالی که پلیس معترضان را از بزرگراه A100 بیرون می آورد، گفت: “این غیرقابل باور است، آیا همه باید به خاطر آنها رنج بکشند… همه جا هرج و مرج است، کل شهر در هرج و مرج است، فقط آنها را قفل کنید!” .

این گروه اعلام کرد که از دولت فدرال می‌خواهد تا طرحی دقیق در مورد چگونگی دستیابی آلمان به هدف محدود کردن افزایش دما تا 1.5 درجه سانتیگراد (2.7 فارنهایت) بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن ارائه کند.

ما دیگر قبول نداریم که دولت برنامه ای برای جلوگیری از نابودی معیشت ما ندارد. ما اکنون مقاومت می کنیم! کارلا روچلین، فعال Last Generation در بیانیه ای ایمیلی گفت.

پلیس گفت که حدود 200 نفر را در 35 نقطه در سرتاسر پایتخت بازداشت کرده است. افسران بر سایت های اعتراضی نظارت کردند و از سواب برای آزاد کردن کف دست فعالان از آسفالت استفاده کردند.

این اعتراضات کمتر از یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که مبارزان در همه‌پرسی که می‌توانست تا سال 2030 تدابیری را برای بی‌طرفی بودن آب و هوا اتخاذ کند، موفق به کسب آرای کافی نشدند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)