فرودگاه‌های بریتانیا به دلیل نقص در گیت‌های الکترونیکی اسکن پاسپورت شاهد تاخیرهای عمده هستند

فرودگاه‌های بریتانیا به دلیل نقص در گیت‌های الکترونیکی اسکن پاسپورت شاهد تاخیرهای عمده هستند

مسافرانی که به بریتانیا پرواز می کردند پس از فرود در فرودگاه ها با تأخیر زیادی مواجه شدند.

لندن:

مسافرانی که به بریتانیا پرواز می‌کردند پس از فرود در فرودگاه‌ها در روز شنبه به دلیل مشکلی در سراسر کشور که بر دروازه‌های کنترل خودکار مرزی تأثیر می‌گذاشت که پاسپورت‌ها را هنگام ورود اسکن می‌کند، با تأخیر زیادی مواجه شدند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صف‌های طولانی با صدها نفر در فرودگاه‌های هیترو و گاتویک لندن را نشان می‌دهد و مسافرانی که ناامید شده‌اند از اینکه باید چندین ساعت در صف منتظر بمانند شکایت دارند.

سخنگوی وزارت کشور دولت بریتانیا که نظارت بر کنترل مرزها را بر عهده دارد، گفت: «ما از یک مشکل سیستم مرزی در سراسر کشور که ورود به بریتانیا را تحت تأثیر قرار می دهد، آگاه هستیم.

آنها به رویترز گفتند: “ما در تلاش هستیم تا این مشکل را در اسرع وقت حل کنیم و با اپراتورهای بندری و خطوط هوایی در حال ارتباط هستیم تا اختلال را برای مسافران به حداقل برسانیم.”

هیترو، شلوغ ترین فرودگاه بریتانیا، گفت که کارکنان بیشتری را برای مدیریت صف ها مستقر کرده است و با نیروی مرزی برای کمک به حل مشکل همکاری می کند.

در حالی که بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی به بریتانیا هنگام فرود نیاز به دیدن یک افسر کنترل مرزی دارند، سایرین از جمله شهروندان بریتانیایی، اتحادیه اروپا و ایالات متحده می‌توانند از گیت‌های خودکار معروف به e-gates برای اسکن پاسپورت خود و ورود به کشور استفاده کنند.

این اختلال که در یک دوره شلوغ برای سفر در بریتانیا با تعطیلات بانکی بهاری در دوشنبه و تعطیلات نیم ترم مدارس در هفته آینده رخ می دهد، به این معنی است که همه مسافران باید در پست های بازرسی دستی پردازش شوند.

یکی از مسافران در توییتر پست کرد: “چه خبر است @HeathrowAirport؟ همین الان به صحنه هایی از هرج و مرج مطلق رسیدم. صف های 2 ساعته فقط برای رسیدن به صف واقعی.”

خطوط هوایی و فرودگاه های بریتانیا در طول سال گذشته با اختلالات دیگری از جمله اعتصابات جداگانه شامل کارکنان فرودگاه و کارکنان نیروی مرزی و همچنین لغو پروازهای ناشی از کمبود کارکنان در تابستان گذشته مواجه شده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)