فرمانده ارتش پاکستان در چین برای تقویت روابط دفاعی

فرمانده ارتش پاکستان در چین برای تقویت روابط دفاعی

سفر رئیس جدید ارتش پاکستان به چین امری عادی است.

اسلام آباد:

ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان در یک سفر رسمی چهار روزه با هدف تقویت روابط دفاعی دوجانبه وارد چین شد.

از زمانی که ژنرال منیر فرماندهی ارتش پاکستان را در نوامبر سال گذشته به دست گرفت، این چهارمین سفر خارجی ژنرال منیر به خارج از کشور است. در ژانویه، او در اولین سفر رسمی خود به خارج از کشور از زمان انتصابش، از عربستان سعودی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) بازدید کرد.

یک ماه بعد، او در یک سفر بسیار مهم به دعوت وزارت دفاع بریتانیا برای گفتگو در مورد مسائل استراتژیک مرتبط با امنیت از بریتانیا دیدن کرد.

ژنرال منیر پس از سفر خود به بریتانیا، بار دیگر از امارات دیدن کرد.

شاخه رسانه ای ارتش روز دوشنبه در بیانیه ای بدون ارائه جزئیات بیشتر در مورد این سفر گفت: “COAS برای تقویت روابط نظامی دوجانبه در یک سفر رسمی چهار روزه به چین است.”

معمول است که رئیس جدید ارتش در پاکستان ظرف چند هفته پس از انتصاب خود به چین سفر کند. تاخیر این بار به وضعیت داخلی پاکستان نسبت داده می شود.

این دیدار در بحبوحه فشار فزاینده صندوق بین‌المللی پول (IMF) بر پاکستانی انجام می‌شود که حداقل 6 میلیارد دلار برای پر کردن شکاف مالی پرداخت‌های خارجی ترتیب می‌دهد.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی تا کنون متعهد شده اند که 3 میلیارد دلار به پاکستان ارائه کنند، اما وام دهنده بین المللی خواهان تضمین برای مبلغ باقی مانده است.

شهباز شریف، نخست وزیر، هفته گذشته از تلاش های فرمانده ارتش برای تامین تعهدات مالی کشورهای دوست پاکستان قدردانی کرد.

اگرچه به طور رسمی در مورد هدف مالی این سفر چیزی گفته نشده است، اما چین تنها کشوری است، به جز عربستان سعودی و امارات متحده عربی، که اعتقاد بر این است که از پاکستان حمایت جدی می کند.

اقتصاد پاکستان پس از سال‌ها بی‌توجهی از سوی دولت‌های متوالی در وضعیت بدی قرار گرفته است.

بحران اقتصادی به دلیل هرج و مرج سیاسی حاکم در کشور بدتر شده است. جنگ بین دولت ائتلافی و تحریک انصاف پاکستان عمران خان نخست وزیر مخلوع از یک سو و دولت و قوه قضائیه از سوی دیگر بر سر برگزاری انتخابات در پنجاب بحران مالی را تشدید کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)