فاکس نیوز مجری محبوب تلویزیون تاکر کارلسون را اخراج کرد: او غیرقابل کنترل بود

خود تاکر کارلسون هیچ هشدار قبلی در مورد این حرکت نداشت.

فاکس نیوز، دوشنبه با اعلام اینکه راه خود را از تاکر کارلسون جدا کرده است، میزبانی را از دست می دهد که میلیون ها بیننده را به خود اختصاص داد، اما ثابت کرد که حتی برای روپرت و لاچلان مرداک، روسای شرکت ها هم نمی تواند از عهده آن بر بیاید.

وکلای Dominion Voting Systems Inc. شواهدی را کشف کردند که نشان می دهد کارلسون به مدیریت، همکاران و مهمانان خود توهین کرده است. پرونده ای که هنوز حل نشده توسط ابی گروسبرگ تهیه کننده سابق فاکس، میزبان محبوب را به زن ستیزی و مشارکت در یک محل کار خصمانه متهم می کند. پس از اینکه فاکس موافقت کرد که پرونده افترای Dominion را با رکورد 787.5 میلیون دلار حل و فصل کند، خانواده مرداک تصمیم گرفتند که زمان خداحافظی با ستاره خود فرا رسیده است.

به گفته یکی از افراد آشنا، لاکلان مرداک، مدیر اجرایی فاکس و سوزان اسکات، رئیس فاکس نیوز، جمعه شب تصمیم گرفتند که کارلسون را ترک کنند.

آنجلو کاروسون، رئیس Media Matters for America، یک گروه غیرانتفاعی منتقد این شبکه، گفت: «او غیرقابل کنترل بود. “در برخی مواقع شما برای بریس های خود بیش از حد بزرگ می شوید.”

تلاش ها برای رسیدن به کارلسون ناموفق بود.

خروج او حفره بزرگی را برای فاکس نیوز به جای می گذارد. سهام شرکت فاکس روز دوشنبه تقریباً 3 درصد کاهش یافت که نشان دهنده اهمیت او برای تجارت است. شبکه های دیگر هم اکنون خواستگاری کارلسون را آغاز کرده اند که بیش از 10 میلیون دلار در سال دستمزد می گرفت. او احتمالاً خاری در چشم فاکس خواهد بود و به طور علنی از کانال انتقاد می کند، همان طور که به طور خصوصی انجام می داد.

کریس رودی، مدیر عامل شبکه تلویزیونی نیوزمکس، گفت که اکنون که فاکس را ترک کرده است، “مایل است با کارلسون گفتگو کند”. تصمیم این شبکه با توجه به بینندگانی که او جذب می کند، «معنی نداشت».

رادی در مصاحبه‌ای گفت: «فکر می‌کنم این در را به روی بسیاری از فاکس‌ها باز می‌کند که Newsmax را بررسی می‌کنند.

یک شبکه خبری آمریکا، یک کانال محافظه کار دیگر نیز می خواهد با کارلسون ملاقات کند. این شرکت در توییتر اعلام کرد: «شاید ضرر فاکس نیوز بتواند سود OANN باشد.

استعفای کارلسون برای کارمندان فاکس نیوز تعجب آور بود که تا اواخر صبح دوشنبه در حال تبلیغ مصاحبه با نامزد ریاست جمهوری ویوک راماسوامی بودند که برای آن شب برنامه ریزی شده بود.

شخصی که با این موضوع آشنا بود و خواست نامش فاش نشود، گفت که خود کارلسون هیچ هشدار قبلی در مورد این اقدام نداشت. او برنامه جمعه شب خود را با این جمله امضا کرد: “دوشنبه شما را می بینیم.”

در کنار کارلسون، جاستین ولز، تهیه کننده او نیز حضور دارد. دن بونگینو، یکی دیگر از مجریان جنجالی فاکس نیوز، هفته گذشته پس از ناکامی در امضای قرارداد جدید با این شبکه، جدا شد. وضعیت او ربطی به کارلسون نداشت.

کارلسون راز، متفکر، همیشه در مرکز بحث و جدل قرار داشت و محبوب ترین مجری تلویزیون کابلی بود. طبق داده‌های نیلسن، تاکر کارلسون امشب، در هفته‌ای که هفته دوم تا آخرش روی آنتن رفت، چهار پخش از 10 پخش پربیننده را در ساعت پربیننده به خود اختصاص داد. تنها برنامه هایی که بیننده بیشتری دارد: پلی آف NBA.

با این حال، او همچنان از پخش ادعاهای تقلبی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 روی آنتن، حتی زمانی که به طور خصوصی مهمانانی مانند سیدنی پاول وکیل ترامپ را که تئوری توطئه، دروغگو، ترویج می‌کرد تا میزبانی Patriot Purge، تماس می‌گرفت، ادامه داد. یک سریال سه قسمتی در سرویس Fox Nation که پرتره ای دلسوزانه از آشوبگران 6 ژانویه را ترسیم کرد.

کارلسون همچنین به این نظریه اشاره کرد که ری اپس، یکی از حامیان ترامپ که پس از انتخابات در واشنگتن تظاهرات کرد، در واقع کارخانه ای از دولت فدرال بود که به تحریک شورش 6 ژانویه کمک کرد تا حامیان ترامپ بد جلوه کنند. اپس اخیراً به 60 Minutes گفته است که کارلسون به او “وسواس” کرده است.

ایمیل‌ها و سایر ارتباطات کشف‌شده در پرونده Dominion و شکایت گروسبرگ نشان می‌دهد که کارلسون از الفاظ تحقیرآمیز در مورد پاول استفاده می‌کند و همکاران را به «از بین بردن اعتبار ما» متهم می‌کند که به درستی آریزونا را به جای بایدن می‌خوانند. پس از اینکه ژاکی هاینریش، خبرنگار فاکس نیوز روی آنتن گفت هیچ مدرکی دال بر تغییر آرا در هیچ سیستم انتخاباتی وجود ندارد، او به مجری همکار شان هانیتی گفت: «لطفا او را اخراج کنید».

فاکس نیوز گل سرسبد فاکس است، به ویژه از آنجایی که مرداک ها بخش عمده ای از دارایی های سرگرمی شرکت خود را در سال 2019 به شرکت والت دیزنی فروختند. بخش تلویزیون کابلی این شرکت، که فاکس نیوز بزرگترین بخش آن است، حدود یک سوم را به خود اختصاص داده است. از درآمد فاکس و دو سوم سود در سه ماهه اخیر.

کارلسون، 53 ساله، که برای کسب و کار استریمینگ شرکت فاکس نیشن نیز برنامه های ویژه تولید می کرد، منبع بزرگی از مشترکین جدید برای سرویس 6 دلاری در ماه بود.

فاکس نیوز قبلاً چنین جنجال هایی را پشت سر گذاشته است، از جمله اخراج راجر ایلز، مدیر اجرایی شبکه و بیل اوریلی مجری برنامه به دلیل اتهامات آزار جنسی.

اندرو تیندال، که در مورد کسب و کار اخبار تلویزیون می نویسد، می گوید: «تاریخ تلویزیون مملو از مجریان خبری است که به دروغ معتقد بودند که رابطه شخصی آنها با بینندگان دلیل امتیاز بالای آنها است. “فقط به این فکر کنید که چقدر تعداد کمی از بینندگان کیتی کوریک یا برایان ویلیامز را در مراتع جدید دنبال کردند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)