در میان ترس، جریمه و ممنوعیت Omicron برای واکسینه نشده در این کشورها

در میان ترس، جریمه و ممنوعیت Omicron برای واکسینه نشده در این کشورها

چندین کشور اقداماتی را علیه واکسن های غیر واکسینه شده توسط دولت ها در سراسر جهان انجام داده اند.

در نبرد با ویروس کرونا، افراد واکسینه نشده به طور فزاینده ای مورد هدف قرار می گیرند.

آلمان و اسرائیل در حال نزدیک شدن به اجباری کردن واکسن کووید-19 هستند، یونان در حال اعمال جریمه است و اسپانیا برخی از مسافران واکسینه نشده را ممنوع می کند. با وجود اعتراض‌ها، سخت‌تر کردن زندگی برای کسانی که نمی‌خواهند شلیک کنند، تاکتیکی است که به طور فزاینده‌ای مورد علاقه دولت‌هاست که با گسترش نوع «Omicron» به وحشت افتاده است.

ldmb6rr8

در اینجا برخی از اقدامات علیه واکسینه نشده توسط دولت ها در سراسر جهان است.

جریمه های یونانی

دولت واکسن را برای تمام یونانیان بالای 60 سال اجباری کرده است. از ماه آینده، ردنیک‌ها هر ماه که جریمه نشوند، 100 یورو (113 دلار) جریمه می‌پردازند که این مبلغ به خدمات بیمارستانی اختصاص می‌یابد. در یونان، تنها 60000 نفر از 580000 فرد بالای 60 سال واکسینه نشده در ماه نوامبر این واکسن را دریافت کردند.

قرنطینه اتریش

کشوری که یکی از پایین ترین نرخ های تلقیح در اروپای غربی را دارد تا اواسط دسامبر در قرنطینه باقی خواهد ماند. صدراعظم الکساندر شالنبرگ قول داده است که محدودیت ها را برای واکسینه شده یا افرادی که اخیراً از ویروس بهبود یافته اند، لغو کند. احتمالاً قرنطینه برای افراد واکسینه نشده ادامه خواهد داشت، اگرچه آنها همچنان می توانند با آزمایش منفی سر کار بروند. مقامات همچنین در حال کار بر روی برنامه‌هایی برای اعمال واکسیناسیون اجباری از فوریه هستند که جریمه آن به 7200 یورو (8151 دلار) می‌رسد.

کافه های فنلاند

کافه‌ها و رستوران‌های فنلاند که از استفاده از گواهی‌های Covid خودداری می‌کنند، در آخرین تلاش دولت، دیگر نوشیدنی پس از ساعت 5 بعد از ظهر سرو نمی‌کنند. مقامات بهداشتی در شهر شمالی کجاانی هزار سطل پلاستیکی را برای تشویق مردم برای گرفتن یک گلوله پیشنهاد کردند و این یک شوخی است که فنلاندی‌ها برای هر چیزی برای یک سطل رایگان صف می‌کشند.

ممنوعیت سفر اسپانیا

اسپانیا ورود مسافرانی از بریتانیا را که به طور کامل واکسینه نشده اند ممنوع کرده است. از اول دسامبر، فقط برای ورود بزرگسالان مدرک واکسیناسیون را می پذیرد. توصیه دولت بریتانیا همچنین می گوید که گواهی بهبودی از کووید توسط مقامات اسپانیایی پذیرفته نمی شود.

سرکوب مجارستان

دولت در بوداپست به کارفرمایان اجازه می دهد واکسیناسیون را برای کارکنان اجباری کنند تا مردم را وادار به تزریق واکسن کنند. هرکسی که این کار را نکند می تواند در مرخصی بدون حقوق قرار گیرد.

پول نقد اسلواکی

ایگور ماتوویچ، وزیر دارایی اسلواکی، می‌خواهد کوپن‌هایی به ارزش 500 یورو به همه افراد بالای 60 سال که واکسینه می‌شوند، از جمله کسانی که قبلا واکسن دریافت کرده‌اند، اعطا کند. این کوپن‌ها که می‌توانند در رستوران‌ها و هتل‌ها استفاده شوند، با مخالفت برخی از نیروهای دولتی مواجه می‌شوند، اما ماتوویچ امیدوار است با حمایت برخی از قانون‌گذاران مخالف در پارلمان، آن را اجرا کند.

صورت حساب های پزشکی سنگاپور

در سنگاپور، کسانی که تصمیم می‌گیرند جراحات خود را دریافت نکنند، در صورت ابتلا به کووید، اکنون باید هزینه‌های پزشکی خود را بپردازند. براساس برآورد متوسط ​​منتشر شده توسط وزارت بهداشت، بیمارانی که تحت درمان قرار می گیرند و در بخش مراقبت های ویژه می مانند، ممکن است مجبور باشند حدود 25000 دلار سنگاپور (18460 دلار) بپردازند.

2ju1t1b8

مشتری یک کیت خودآزمایی COVID-19 در سنگاپور خریداری می کند.

گواهینامه های لیتوانی

بسیاری از کشورهای اروپایی برای ورود به بارها و رستوران ها به گواهی واکسیناسیون نیاز دارند، اما لیتوانی یک گام فراتر رفته است. شهروندان بالای 16 سال باید برای ورود به هر رستوران یا کافه، مراکز خرید، سینما، سالن های زیبایی یا هر مکان یا رویداد عمومی سرپوشیده، گواهی مصونیت کووید را ارائه کنند. این قانون از اواخر دسامبر تشدید خواهد شد و برای همه افراد بالای 12 سال اعمال خواهد شد.

دولت همچنین 100 یورو به افراد بالای 75 سال که قبل از 31 مارس واکسن تقویت کننده خود را دریافت کنند، پرداخت می کند.

مأموریت ایالات متحده

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، یک قانون اضطراری صادر کرد و کارفرمایان خصوصی بزرگ را مجبور به واکسیناسیون یا آزمایش منظم کرد. وزارت کار گفت که این دستور در مورد شرکت هایی با 100 کارمند یا بیشتر اعمال می شود و مهلت 4 ژانویه تعیین می کند. عدم رعایت می تواند جریمه هایی تا 136000 دلار را به همراه داشته باشد.

بر اساس نظرسنجی ماه اکتبر توسط بنیاد خانواده کایزر، حدود 5 درصد از کارگران واکسینه نشده، زمانی که کارفرمای آنها دستور واکسن را تحمیل کرد، کار خود را ترک کردند.

en5oabm

رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن در 3 نوامبر در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند.

معلمان اوکراین

در اوکراین، معلمان و مقامات دولتی که به طور کامل واکسینه نشده اند به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده اند. رستوران‌ها، مراکز خرید و مراکز تناسب اندام فقط در صورتی مجاز به فعالیت هستند که 100 درصد کارکنان آن‌ها مورد آزمایش قرار بگیرند. حمل و نقل عمومی در سراسر کشور فقط برای افراد واکسینه شده در دسترس است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)