فرانسه با مجموعه جدیدی از اقدامات کووید – RT World News ضربه خورد

دولت فرانسه فهرستی از اقدامات کووید را برای مقابله با موج پنجم این ویروس، از جمله نیاز به ماسک برای فضاهای داخلی و دستور به همه بزرگسالان برای دریافت واکسن تقویتی برای پاس سلامتی خود رونمایی کرده است.

اولیویه وران، وزیر بهداشت، روز پنجشنبه این اقدامات را اعلام کرد و تلاش‌هایی را برای جلوگیری از افزایش بستری شدن در بیمارستان و تلفات ناشی از این ویروس بدون بازگرداندن کشور به قرنطینه تشریح کرد.

از روز شنبه، همه بزرگسالان در فرانسه واجد شرایط دریافت واکسن تقویت کننده کووید خواهند بود، و برای اطمینان از معتبر ماندن مجوز سلامتی آنها تا 15 ژانویه لازم است. قبلاً به افراد بالای 65 سال گفته شده بود که سومین واکسن کووید خود را تا 15 دسامبر دریافت کنند. همانطور که وجود دارد، برای دسترسی به مکان‌های سرپوشیده مانند رستوران‌ها و بارها، مجوزهای بهداشتی در سراسر کشور لازم است.

ادامه مطلب


سویه کووید

وران اضافه کرد که دولت دیگر آزمایش منفی را که ظرف 72 ساعت پس از ورود انجام می شود به عنوان جایگزینی برای پاس کووید نمی پذیرد. در عوض، آزمایش کووید منفی باید در عرض 24 ساعت پس از ورود انجام شود.

از این هفته، بار دیگر، پوشاندن ماسک در تمام مکان‌های سرپوشیده و برای فصل جشن در بازارهای کریسمس در فضای باز اجباری خواهد بود.

علیرغم اقدامات جدید، ژان میشل بلانکر، وزیر آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس را در صورت تجربه شیوع کووید رد کرد و اظهار داشت که در عوض دانش آموزان فقط باید آزمایش شوند.

فرانسه در هفته‌های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید بوده و 32591 مورد جدید ابتلا در روز چهارشنبه ثبت شده است. علیرغم اینکه 76.9 درصد از جمعیت فرانسه به طور کامل علیه کووید واکسینه شده اند، نرخ ابتلا در این کشور به نزدیک به 200 عفونت جدید در هر 100000 نفر رسیده است.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!