دختر چشم سبز Nat Geo “مشهورترین پناهنده افغانستان” اکنون در ایتالیا

Nat Geo دختر چشم سبز

رم:

دولت ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد شربت گولا، زن چشم سبز افغان که ده ها سال پیش روی جلد نشنال جئوگرافیک جاودانه شد، به ایتالیا منتقل شده است.

در بیانیه ای بدون اشاره به تاریخ مشخص، آمده است: «شربت گولا شهروند افغان وارد رم شده است».

رم گفت که به درخواست‌های سازمان‌های غیرانتفاعی که در افغانستان کار می‌کنند پاسخ داده است تا به او کمک کنند تا کشور تحت کنترل طالبان را ترک کند، “به عنوان بخشی از برنامه گسترده‌تر تخلیه شهروندان افغان و برنامه دولت برای سفر به ایتالیا سازماندهی کرد. پذیرش و ادغام آنها».

گولا مسلماً مشهورترین پناهنده افغانستان پس از عکاس آمریکایی استیو مک کوری در دهه 1980 در اردوگاهی در پاکستان و چاپ آن بر روی جلد مجله نشنال جئوگرافیک شد.

گولا گفت که او ابتدا یک یتیم به پاکستان آمد، حدود چهار یا پنج سال پس از تهاجم شوروی در سال 1979، یکی از میلیون ها افغانی که از آن زمان به سوی مرزها پناهنده شده اند.

او در سال 2016 پس از دستگیری به دلیل زندگی در پاکستان با مدارک هویتی جعلی به افغانستان بازگردانده شد.

در اوایل سپتامبر، رم اعلام کرد که پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در ماه اوت، تقریباً 5000 افغان را از افغانستان تخلیه کرده است.

ایتالیا اوایل ماه جاری اعلام کرد که به ماریا بشیر، اولین دادستان زن افغانستان، پس از ورود او به این کشور اروپایی در 9 سپتامبر، تابعیت اعطا کرده است.

ایتالیا یکی از پنج کشوری بود که به همراه آلمان، بریتانیا و ترکیه در مأموریت ناتو به رهبری ایالات متحده در افغانستان درگیر بودند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)