فرانسه آماده ارسال جت به اوکراین نیست – پولیتیکو – اخبار RT World

یک مقام ناشناس در پاریس گفته است که تمرکز بر عملیات زمینی و پدافند هوایی است

پولیتیکو گزارش داد که دولت فرانسه معتقد است هنوز برای بحث در مورد تحویل جت های جنگنده به اوکراین زود است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار آخر هفته با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود، متعهد شد که ده‌ها خودروی زرهی دیگر را در اختیار کیف قرار دهد.

پولیتیکو در مقاله‌ای در روز یکشنبه به نقل از یک مقام ناشناس از دفتر مکرون گفت:آنچه اوکراین به آن نیاز دارد تجهیزات جنگی، خودروهای زرهی، تانک ها، توپخانه است.این منبع گفت: علاوه بر این، پاریس به درخواست های کی یف برای تامین بیشتر سیستم های دفاع هوایی توجه خواهد کرد.

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا فرانسه در حال بررسی ارسال جت های جنگنده به اوکراین است، این مقام این موضوع را رد کرد و گفت:کمی زودرس،وی تاکید کرد که در حال حاضر تمرکز باید بر عملیات زمینی و پدافند هوایی باشد.


کی‌یف قبل از حمله به زمان بیشتری نیاز دارد - Zelensky

رئیس‌جمهور زلنسکی اواخر روز یکشنبه در یک سفر غیرمنتظره به پایتخت فرانسه سفر کرد، که تازه از دیدار با جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا در روز شنبه و اولاف شولز، صدراعظم آلمان در روز بعد، خبر داد.

پس از یک شام سه ساعته، مکرون و رهبر اوکراین بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن جزئیات برنامه‌های پاریس را شرح دادند.آموزش و تجهیز چندین گردان با ده ها خودروی زرهی و تانک سبک، از جمله AMX-10RC [fighting vehicles]”

زلنسکی در اوایل روز در حالی که در برلین بود، یک بسته کمک نظامی 2.7 میلیارد یورویی (2.94 میلیارد دلار) دریافت کرده بود.

وی ابراز امیدواری کرد که اوکراین امسال با شکست دادن نیروهای روسیه به درگیری پایان دهد و در عین حال فاش کرد که کیفکار بر روی ایجاد ائتلافی از هواپیماهای جنگی

دولت زلنسکی در چند ماه گذشته درخواست‌های خود را برای هواپیماهای نظامی ساخت غرب افزایش داده است، اگرچه این درخواست‌ها هنوز اجابت نشده است. چندین کشور عضو ناتو در عوض جت های جنگنده طراحی شده توسط شوروی را به اوکراین ارائه کرده اند.

روسیه بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که با ارائه تسلیحات پیشرفته تر به کی یف، خطر کشیده شدن به یک رویارویی نظامی مستقیم را تهدید می کند. مسکو همچنین تاکید کرده است که هیچ مقدار کمک نظامی غرب روسیه را از دستیابی به اهدافش در اوکراین باز نخواهد داشت.