لندن پهپادهای تهاجمی دوربرد را به کیف ارسال می کند – اخبار RT World

این وعده تسلیحاتی پس از آن صورت گرفت که اوکراین از موشک های کروز ساخت بریتانیا برای حمله به شهر لوگانسک روسیه استفاده کرد.

دولت بریتانیا قرار است صدها هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی با برد عملیاتی بیش از 200 کیلومتر را به کی یف بدهد. این اعلامیه در جریان سفر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به این کشور اعلام شد. رهبر اوکراین روز دوشنبه به عنوان بخشی از یک تور چند مرحله ای در غرب اروپا در لندن بود.

بر اساس بیانیه دولت بریتانیا، انبار تسلیحات تعهد شده همچنین شامل صدها موشک دفاع هوایی با تمام تسلیحات است که قرار است طی ماه‌های آینده تحویل داده شود. آنها در نظر گرفته شده اند تا از ضدحمله مورد انتظار کی یف علیه نیروهای روسیه حمایت کنند.

به گفته مقامات محلی و ارتش روسیه، لندن هفته گذشته تأیید کرد که موشک‌های کروز دوربرد Shadow Storm را به اوکراین ارسال کرده است که سپس برای حمله به اهداف غیرنظامی در لوگانسک استفاده می‌شود. حمله ای با استفاده از سلاح های جدید در روز شنبه باعث زخمی شدن شش کودک در شهری شد که پیش از این به دلیل برد محدود تسلیحات کیف، امن تلقی می شد.

بریتانیا مدعی است که موشک های کروز تهاجمی نیستند اما “در کمک به دفاع از کشور حیاتی خواهد بود” در برابر حملات موشکی روسیه این کشور همچنین سوابق خود در تسلیح اوکراین و آموزش نیروهای آن را تبلیغ کرد و در بیانیه‌ای مدعی شد که برنامه‌ای در آینده برای ارتقای مهارت‌های خلبانان جت‌های جنگنده اوکراینی “همراه با تلاش های بریتانیا برای همکاری با سایر کشورها برای تهیه جت های F16 است.”

بیشتر بخوانید:
مقامات بریتانیا از موشک‌های تهیه‌شده برای حمله به غیرنظامیان در لوگانسک استفاده می‌کنند

لندن در خط مقدم تشدید تحویل تسلیحات به اوکراین بوده است و کشورهای دیگر را مجبور به ارائه سیستم های پیشرفته تر کرده است. موشک‌های طوفان سایه اولین سلاح‌های دوربرد ساخت غرب هستند که اوکراین در بحبوحه درگیری با روسیه به دست آورده است. هفته گذشته، کی‌یف بسته‌های تسلیحاتی بیشتری از آلمان و فرانسه دریافت کرد.

مسکو خصومت ها در اوکراین را بخشی از جنگ نیابتی گسترده تر واشنگتن و متحدانش علیه روسیه می داند. رهبری روسیه گفت که تدارکات تسلیحات غربی صرفاً درگیری را طولانی می کند و به قیمت جان مردم اوکراین بیشتر می شود، اما سیاست مسکو را که مستلزم مقابله با تهدید گسترش ناتو به اوکراین است، تغییر نخواهد داد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: