روسیه رعیت چین می شود – مکرون – اخبار RT World

رئیس جمهور فرانسه همچنین استدلال کرد که مسکو «از نظر ژئوپلیتیکی در درگیری اوکراین شکست خورده است».

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: روسیه عملاً یک شکست استراتژیک در اوکراین متحمل شده است و به طور فزاینده ای به چین وابسته می شود. با این حال، وی افزود که هرگونه معماری امنیتی اروپا باید نه تنها به نگرانی های اوکراین رسیدگی کند، بلکه باید از بن بست با روسیه نیز جلوگیری کند.

مکرون در گفتگو با روزنامه l’Opinion، در پاسخ به سوالی درباره درگیری های اوکراینی، مدعی شد که روسیه قبلاً از نظر ژئوپلیتیکی شکست خورده است. او استدلال کرد که مسکو “به متحدان تاریخی خود، کمربند درجه یک خود مشکوک شده است.”

علاوه بر این، به گفته رهبر فرانسه، مسکو عملاً شکلی از واسالیسم را در رابطه با چین آغاز کرد و دسترسی به بالتیک را از دست داد… زیرا فشار سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو را تسریع کرد. او افزود که چنین چرخشی از وقایع بود “غیر قابل تصور” حتی دو سال پیش

مکرون بار دیگر تاکید کرد که مسکو “نباید در جنگ نظامی پیروز شد” در اوکراین، افزود که معماری امنیتی اروپا باید امنیت کامل اوکراین را تامین کند. با این حال، باید عدم رویارویی با روسیه و بازسازی تعادل های پایدار را در نظر بگیرد. اما هنوز مراحل زیادی برای رسیدن به آن وجود دارد.» او تاکید کرد.


توافقات چندگانه تاج دیدار تاریخی پوتین و شی

از زمان آغاز درگیری اوکراین، ماکرون بارها خواستار گفتگوهای صلح و در عین حال حفظ تماس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شده است. رئیس جمهور فرانسه همچنین استدلال کرده است که غرب نباید به دنبال یک شکست کامل روسیه یا “تحقیر کردن” آی تی. در دسامبر گذشته، او همچنین اعلام کرد که ناتو باید در نهایت پس از حل و فصل مناقشه اوکراین، تضمین های امنیتی برای روسیه آماده کند، پیشنهادی که توسط مقامات در کیف مورد انتقاد قرار گرفت.

اظهارات ماکرون در مورد روسیه “شاهزاده سازی” پس از نشست تاریخی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، همتای چینی او در اواخر ماه مارس، که منجر به امضای ده ها سند در زمینه همکاری در زمینه های اقتصادی، علمی و نظامی شد، برگزار شد.

پس از مذاکرات مهم در مسکو، پوتین این تصور که کشورش در حال وابسته شدن به پکن است را رد کرد و در عین حال روابط روسیه با چین را به شدت تحسین کرد. او کسانی را که غیر از این فکر می کنند چنین توصیف کرد “حسادت،” با این استدلال که اقتصاد اروپا با سرعتی بسیار سریعتر از روسیه به چین متکی می شود.

برای چندین دهه، بسیاری می خواستند چین را علیه اتحاد جماهیر شوروی و روسیه و بالعکس، برانگیزند. او در آن زمان گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: