“فایده ای برای گفتن حق با کیست” در اوکراین – لولا – اخبار RT World

رئیس جمهور برزیل عملیات نظامی روسیه را محکوم کرد، اما غرب را به “تشویق جنگ” متهم کرد.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد که مقصر دانستن درگیری در اوکراین بی معنی است. موضع لولا – که غرب باید تسلیح کی یف را متوقف کند و برای آتش بس تلاش کند – خشم آمریکا و متحدانش را برانگیخته است.

هیچ کس نمی تواند شک کند که برزیلی ها نقض ارضی روسیه از اوکراین را محکوم می کنند. اشتباه اتفاق افتاد و جنگ شروع شد.» لولا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر اسپانیا، پدرو سانچز گفت. «اکنون هیچ فایده ای ندارد که بگوییم چه کسی درست می گوید، چه کسی اشتباه می کند. آنچه اکنون باید انجام دهیم این است که جنگ را متوقف کنیم.» او اضافه کرد.

هیچکس در دنیا جز من از صلح صحبت نمی کند. رهبر برزیل مدعی شد. “مثل تنهایی است که در بیابان فریاد می کشی.”

سانچز موضع لولا را ندارد و با توصیف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پاسخ داد “متجاوز” و اوکراین به عنوان “قربانی حمله.”


لولا شرایط سفر به روسیه یا اوکراین را اعلام می کند

لولا در ژانویه پس از شکست دادن ژایر بولسونارو، رئیس جمهور راست‌گرای فعلی در انتخابات سال گذشته، به قدرت بازگشت. بولسونارو موضع بی طرفی در مورد اوکراین اتخاذ کرد و از تحریم مسکو و تعمیق روابط تجاری کشورش با روسیه در بحبوحه درگیری ها امتناع کرد، در حالی که لولا نقش فعال تری در تلاش برای پایان دادن به درگیری ها ایفا کرده است.

رهبر برزیل ماه گذشته اعلام کرد که کشورهای همفکر را برای تشکیل یک اتحاد جمع خواهد کرد “باشگاه صلح” میانجیگری برای پایان دادن به درگیری. از آن زمان، رئیس‌جمهور چپ‌گرا به چین سفر کرده است که اخیراً یک موضع ۱۲ ماده‌ای «موضع حل سیاسی بحران اوکراین» منتشر کرده است.

ایالات متحده باید تشویق به جنگ را متوقف کند و صحبت در مورد صلح را آغاز کند. لولا به خبرنگاران در پکن گفت. اتحادیه اروپا باید درباره صلح صحبت کند. در حالی که او نگفت که آیا پیشرفتی در کار خود داشته است یا خیر “باشگاه صلح” لولا در جریان گفتگو با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، از رهبران جهانی خواست “متقاعد کردن” هم پوتین و هم همتای اوکراینی او، ولادیمیر زلنسکی، این را “صلح به نفع تمام جهان است.”

واشنگتن دیدگاه ضعیفی نسبت به اظهارات لولا داشت و جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا او را متهم کرد “تبلیغات روسی و چینی طوطی وار.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: