عمران خان متعهد شد که روابط خوبی با فرمانده ارتش پاکستان حفظ کند: گزارش

عمران خان متعهد شد که روابط خوبی با فرمانده ارتش پاکستان حفظ کند: گزارش

عمران خان این سخنان را هنگام سخنرانی در رسانه ها در دادگاه عالی اسلام آباد پاکستان بیان کرد. (فایل)

اسلام آباد پاکستان:

به گزارش ARY News، عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) و نخست وزیر سابق، متعهد شده است که پس از به قدرت رسیدن، روابط خوبی با ژنرال عاصم منیر رئیس ستاد ارتش (COAS) حفظ کند.

عمران خان در یک کنفرانس مطبوعاتی در دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) گفت که او هرگز اظهارات تحقیرآمیزی درباره ژنرال COAS عاصم منیر نکرده است. او سوگند یاد کرد که پس از به قدرت رسیدن، رابطه خوبی با فرمانده ارتش حفظ کند.

نخست وزیر سابق مدعی شد که دیگران به فرمانده ارتش در مورد او اطلاعات غلط داده اند. به گزارش ARY News، او همچنین گفت که قبلاً پیامی را برای فرمانده ارتش ارسال کرده است.

خان این اظهارات مبنی بر اینکه قوه قضائیه می تواند هرگونه کمکی ارائه کند را رد کرد. او ادعا کرد که ربوده شده است و پس از آن حکم بازداشت خود را در بازداشت دریافت کرد. پس از رسیدن به دادگاه متوجه شدم که افراد کشته شده اند. قبلاً در مورد عواقب در صورت دستگیری هشدار داده بودم.

به گفته رئیس حزب تحریک انصاف، مردم از دستگیری وی خشم خود را ابراز کردند. او اذعان کرد که پرسنل دفتر پاسخگویی ملی (NAB) در زمانی که او در بازداشت بود، رفتار شایسته ای از خود نشان دادند.

به گزارش ARY News، خان پیشتر این را رد کرد که در جریان دیدار با رئیس جمهور دکتر عارف الوی که روز قبل انجام شده بود، معامله ای صورت گرفته است.

نخست‌وزیر سابق به خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهور علوی «پیام هیچ‌کس» را حمل نمی‌کند و هیچ توافقی حاصل نشده است.

عمران خان از دادگاه به دلیل “حمایت از قانون اساسی” ابراز قدردانی کرد، زیرا دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) مقامات را از بازداشت عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف در هر مورد – حتی مواردی که فاش نشده است – تا روز دوشنبه (مه) در سراسر کشور منع کرد. 15).

رئیس حزب تحریک انصاف همچنین گفت که وقتی جمعیتی بدون نظارت یک رهبر به خیابان ها می آیند، از کنترل خارج می شوند.

وی افزود که به دولت هشدار داده است که کشور را به سمت “آنارشی” هدایت نکند. به گزارش ARY News، خان گفت: “من مدام هشدار می دادم که اگر پاکستان سریلانکا شود، از دست همه خارج خواهد شد.”

به گزارش ژئو نیوز، عمران خان در ساعات اولیه روز شنبه پس از دو روز بازداشت به محل سکونت خود در پارک زمان لاهور بازگشت.

او در تمام مسیر تا لاهور مورد استقبال طرفداران حزب تحریک انصاف قرار گرفت. عمران برای رسیدن به اقامتگاه خود در لاهور، مسیری جاده ای را طی کرد و پس از یک دوره پرفراز و نشیب بازگشتش را رقم زد.

دستگیری عمران خان در IHC در 9 می باعث اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور شد. با این وجود، دادگاه عالی وارد عمل شد، بازداشت او را باطل کرد و دستور آزادی او را صادر کرد. خان با استفاده از این حکم، در پرونده های متعدد علیه او در IHC به دنبال وثیقه شد و نتیجه مطلوبی دریافت کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)