لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید، شرط ماسک برای توییتر است

لیندا یاکارینو قبلاً رئیس تبلیغات جهانی در NBC یونیورسال بود. (فایل)

رهبر بعدی توییتر یک مدیر رسانه ای با ارتباط است که پیوندهای عمیقش با خیابان مدیسون می تواند به جذب تبلیغ کنندگان به پلتفرم در یک زمان حساس کمک کند.

لیندا یاکارینو شغل خود را به عنوان رئیس تبلیغات جهانی در NBC یونیورسال ترک می کند تا به عنوان مدیر ارشد اجرایی در توییتر انتخاب شود. او از نزدیک با مالک Elon Musk که هم مدیر ارشد فناوری و هم رئیس اجرایی خواهد بود، همکاری خواهد کرد.

او هدایت شرکتی را بر عهده خواهد داشت که در بحران های متعددی فرو رفته است – بسیاری از آنها توسط خود ماسک تحریک شده اند. ماسک از زمان تصاحب خود در ماه اکتبر حدود 75 درصد از کارمندان توییتر را اخراج کرده یا از دست داده است، از جمله بیشتر آنهایی که روابط عمیقی در فروش و شراکت داشتند که یاکارینو اکنون باید آنها را تعمیر کند. این شرکت همچنین با فرار تبلیغ‌کنندگان مواجه شده است که بخشی از آن به دلیل تصمیم‌های نامنظم ماسک برای تعدیل محتوا و توییت‌های خودش بوده است.

یاکارینو در سال 2011 پس از نزدیک به دو دهه در ترنر، خانه کانال های کابلی مانند TNT و TBS، به NBCUniversal شرکت Comcast پیوست. در NBC، او به راه‌اندازی سرویس پخش تبلیغاتی Peacock کمک کرد، بر رویدادهای زنده مانند Super Bowl و بازی‌های المپیک نظارت کرد و با شرکت‌های فناوری از جمله Snapchat، YouTube و Twitter همکاری کرد.

او شاید بیشتر به خاطر هدایت صنعت تلویزیون برای راه‌های جدید سنجش بینندگان شناخته شده است. یاکارینو به شدت از نیلسن انتقاد می‌کرد، که رتبه‌بندی‌هایش مدت‌ها اساس معاملات تبلیغات تلویزیونی را تشکیل می‌داد، زیرا همه افرادی را که برنامه‌های NBC را به صورت آنلاین تماشا می‌کردند در نظر نمی‌گرفت. در سال‌های اخیر، یاکارینو گامی غیرمعمول برای گرد هم آوردن رقبا در صنعت رسانه برای بحث در مورد گزینه‌های جایگزین برداشت.

مایکل کاسان، مدیر اجرایی شرکت مشاوره بازاریابی و رسانه Medialink گفت: «او در اندازه‌گیری و اثربخشی بازاریابی واقعاً از منحنی جلوتر بوده است.

کاسان گفت که Yaccarino “بسیار مورد احترام در صنعت است” و “روابط بین برند و نمایندگی شگفت انگیزی دارد.”

ماسک در دوران تصدی خود، هزاران شغل را کاهش داد، نظارت بر محتوای شرکت را کاهش داد و اجازه داد حساب‌هایی که قبلاً به دلیل نقض قوانین ممنوع شده بودند، بازگردند. طرح خدمات اشتراک بحث برانگیز، آبی توییتر، با شکست مواجه شده است و کمتر از 1 درصد از کاربران را به خود اختصاص داده است. توییتر برای بازپرداخت 12.5 میلیارد دلار بدهی که شرکت ماسک آن را خرید، باید فروش خود را افزایش دهد. انتظار می رود سود سالانه بیش از 1.2 میلیارد دلار باشد.

ماسک در ماه مارس گفت، علیرغم افزایش اندک کاربران روزانه از اوایل سال 2022، درآمد توییتر از اکتبر به دلیل “کاهش گسترده” تبلیغات، 50 درصد کاهش یافته است.

مارتین سورل، بنیانگذار WPP plc، یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی جهان، می گوید: “او احتمالاً همان چیزی است که ایلان برای ایجاد اعتماد در بین تبلیغ کنندگان به آن نیاز دارد.”

دیو کامپانلی، مدیر ارشد سرمایه گذاری در هورایزن مدیا، گفت که یاکارینو “در مذاکرات بسیار بسیار سخت بود” اما به نیازهای تبلیغ کنندگان نیز گوش داد.

او گفت: “او سطحی از درک فضای تبلیغات و آنچه برای بازگرداندن تبلیغ کنندگان به پلتفرم لازم است را به ارمغان می آورد.”

همتایان صنعت رسانه می‌گویند این یک راز آشکار است که یاکارینو می‌خواهد به عنوان مدیر عامل در NBCUniversal که قبلا توسط جف شل هدایت می‌شد، کار کند. برخی در صنعت مشکوک هستند که جدایی شل در ماه گذشته بر تصمیم یاکارینو برای ترک تأثیر گذاشته است و برخی گمان می‌کنند که ستوان ارشد یاکارینو، کریشان باتیا، می‌تواند در توییتر به او بپیوندد.

یاکارینو توسط کسانی که او را شخصا می شناسند به عنوان قابل اعتماد و همدل توصیف شده است. آشنایان می گویند که او همچنین به تصویر آگاه است و مراقب نحوه ظاهرش در جمع است.

کاربران توییتر در حال تجزیه و تحلیل سیاست ها و رفتار Yaccarino در این پلت فرم هستند تا تلاش کنند بفهمند که او ممکن است پشت چه نوع تصمیماتی برای تعدیل محتوا باشد – و آیا او با ماسک در آغوش تحریک‌کنندگان راست‌گرا که تحت رهبری قبلی توییتر به حالت تعلیق درآمده بودند، همسو خواهد شد. نقض قوانین یا انتشار اطلاعات نادرست

در سال 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، او را به شورای ریاست جمهوری در ورزش، تناسب اندام و تغذیه معرفی کرد. در توییتر، او افراد زیادی را در مدار ترامپ دنبال می‌کند، از جمله حساب‌هایی که قبلاً مسدود شده بودند، اگرچه مشخص نیست که آیا او پروفایل شخصی خود را دارد یا خیر. در میان راست افراطی، او در حال حاضر به دلیل خدمت در یک کارگروه مجمع جهانی اقتصاد و همکاری با یک کمپین تبلیغاتی حامی واکسیناسیون با واکنش‌های منفی مواجه شده است.

به گفته استیون ولف پریرا، مدیر ارشد بازرگانی در استودیو 3Pas، که سال‌ها یاکارینو را می‌شناسد، در زمانی که در NBC بود، یاکارینو بر ادغام تیم‌های فروش برای Telemundo نظارت داشت و به یک مدافع بزرگ برنامه‌نویسی چندفرهنگی تبدیل شد.

در حالی که ماسک به طور علنی تلاش‌های گوناگونی را در توییتر به سخره گرفته است، پریرا گفت که یاکارینو در چنین اقداماتی “قهرمان” بوده و در طول مذاکرات تجاری عقب نشینی نمی کند. پریرا گفت: “او یک گل دیواری نیست. آنها او را چکش مخملی صدا می کنند.” او سرسخت است، اما منصف است.

یکی از اولین چالش‌های یاکارینو، نمایش جدیدی در توییتر از مجری اخراجی فاکس نیوز تاکر کارلسون خواهد بود که اظهارات تحریک‌آمیزش باعث شد تبلیغ‌کنندگان از او در کابل دوری کنند.

دیگری با رئیس جدید و غیرقابل پیش بینی او مدیریت خواهد کرد. به نظر می‌رسید که او روز پنجشنبه یاکارینو را غافلگیر کرد، وقتی در توییتی گفت که یک مدیرعامل جدید را انتخاب کرده است که شش هفته دیگر کار خود را آغاز می‌کند، بدون اینکه نامی از او ببرد.

در طی یک کنفرانس تبلیغاتی ماه گذشته در میامی، یاکارینو ماسک را به برنامه‌هایش برای راحت‌تر کردن پلتفرم برای برندها تشویق کرد. در یک نقطه، او صریحاً از ماسک پرسید که آیا او احساس می‌کند که سایت را به اندازه کافی «تعرض» کرده است تا به تبلیغ‌کنندگان اطمینان دهد که کمپین‌های آنها در «مکان‌های نفرت‌انگیز وحشتناک» قرار نخواهند گرفت.

یاکارینو روی صحنه به ماسک گفت: “آیا روزهایی وجود دارد که برخی از توییت های شما را می بینم و ای کاش می توانستم بگویم “کمک به وضعیت را متوقف کنید؟”

در حین گفتن سرش را تکان داد.

مایک پرولکس، سرپرست تیم تحقیقاتی مدیر ارشد بازاریابی Forrester، می‌گوید: «کمتر افرادی هستند که به‌عنوان مدیر عامل اصلی توییتر دیده نمی‌شوند و لیندا یاکارینو یکی از آنهاست. او یک نیروی قابل احترام در صنعت است که اعتبارش نزد تبلیغ کنندگان خود گویای آن است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)