عمران خان در دادگاه پاکستان حاضر شد و در 4 مورد ضمانت نامه ارائه کرد

عمران خان در دادگاه پاکستان حاضر شد و در 4 مورد ضمانت نامه ارائه کرد

عمران خان در چندین FIR اسکان داده شده در ایستگاه های پلیس مختلف در استان نامزد شد.

لاهور:

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان امروز در چهار پرونده از جمله حمله به فرماندهی سپاه لاهور در دادگاه ضد تروریسم حاضر شد و در رابطه با وثیقه پیش از دستگیری خود تا دوم ژوئن ضمانت نامه ارائه کرد.

یک مقام دادگاه به PTI گفت: «خان در برابر قاضی ایجاز احمد بوتر، قاضی ATC لاهور حاضر شد و ضمانتنامه‌هایی به ارزش 100,000 پوند در چهار پرونده تروریسم ارائه کرد که در آن‌ها تا 2 ژوئن وثیقه پیش از دستگیری برای وی صادر شده بود.

در حالی که رئیس 70 ساله حزب تحریک انصاف پاکستان در میان تدابیر شدید امنیتی در دادگاه حاضر شد، گروهی از وکلا به نفع او شعار سر دادند.

وکیل آقای خان همچنین حکم بازرسی اقامتگاه زمان پارک لاهور نخست وزیر سابق را در دادگاه ضد تروریسم به چالش کشید.

قاضی اداره پلیس پنجاب (عملیات) را برای جلسه بعدی احضار کرد و به او دستور داد تا پاسخی ارائه کند.

در 9 مه، پس از دستگیری جناب خان توسط تکاوران شبه نظامی در اسلام آباد، اعتراضات خشونت آمیزی آغاز شد. کارگران حزب او بیش از 20 تأسیسات نظامی و ساختمان های دولتی، از جمله خانه فرماندهی سپاه لاهور، پایگاه هوایی میانوالی و ساختمان آی اس آی در فیصل آباد را تخریب کردند. مقر ارتش (GHQ) در راولپندی نیز برای اولین بار مورد حمله اوباش قرار گرفت. آقای خان بعداً با قرار وثیقه آزاد شد.

سازمان های مجری قانون بیش از 10000 کارگر حزب پاکستانی جناب خان را در سراسر پاکستان دستگیر کرده اند که 4000 نفر از آنها اهل پنجاب هستند.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب آقای خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

در همین حال، دو وکیل آقای خان در مقابل یک تیم تحقیقاتی مشترک برای تحقیق در مورد حمله به خانه فرمانده سپاه معروف به خانه جناح در لاهور حاضر شدند.

تیم تحقیقاتی مشترک – که توسط دولت موقت پنجاب برای بررسی حملات آتش‌سوزی در خانه جناح و برج شرکتی عسکری در لاهور در 9 مه تشکیل شده بود – آقای خان را برای ثبت اظهارات خود برای روز سه‌شنبه احضار کرده بود، اما او به جای آن وکلایش را فرستاد.

آقای خان گفته است که او هیچ نقشی در حمله به تأسیسات نظامی به ویژه خانه جناح ندارد زیرا در آن دوره در زندان بود.

ATC به آقای خان دستور داده بود که به تحقیقات پلیس در حمله به خانه فرمانده سپاه لاهور بپیوندد.

تعداد زیادی از کارگران حزب جناب خان در 9 می به خانه جناح یورش بردند و پس از خرابکاری آن را به آتش کشیدند.

وزارت کشور پنجاب 10 JIT مختلف را برای بررسی حملات و تظاهرات خشونت آمیز در 9 مه، که ارتش آن را “روز سیاه” نامید، تشکیل داده است.

آقای خان در چندین FIR اسکان داده شده در ایستگاه های پلیس مختلف در استان نامزد شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)